Meie praktika näitab, et just praegu, eelseisvate perioodide eelarveid planeerides, mõtlevad paljud juhid sellele, kas tasub oma ettevõttes finantsjuhtimise funktsiooni (sarnaselt IT toele) hoida ettevõttesiseselt või osta see teenus sisse. Trendi on märgata just noorema generatsiooni juhtide seas, kes on näinud, milliseid eeliseid see pakub. Enne otsuse langetamis ton aga tark analüüsida plusse ja miinuseid.
Kuidas otsustada, kas juhtida ettevõtte finantse ise või osta see teenus sisse?
Tänapäeva äriorganisatsioonid on sunnitud konkureerima väga pingelises keskkonnas. Pidevalt tekivad uued ärilised võimalused, näiteks mõned uued mittetraditsioonilised rahastamisallikad, samal ajal kehtestatakse aina uusi nõudmisi finants- või palgaarvestuse eeskirjades. Et kõikide nende muudatustega sammu pidada, vajataksegi tihtilugu spetsialiseerumist, mida ühe või ka mõne raamatupidajaga väikeettevõttes on väga raske saavutada. Olukord muutub eriti teravaks, kui ettevõte laiendab oma müügikanaleid või laieneb uutele turgudele. Sellistel juhtudel on tavaliselt olemasolevad ressursid ebapiisavad, sest tekib vajadus tutvuda teise riigi seadustega, raamatupidamisalaste nõuetega jne. See nõuab juhtidelt palju lisatähelepanu ja aega, selle asemel võiks keskenduda äri edendamisele. Siit tekibki, mõnikord ka veidi hilinemisega, otsustav küsimus, mida teha: kas luua kõik ekspertteadmised ettevõttesiseselt või anda finantsjuhtimisfunktsioon üle selleks spetsialiseerunud ettevõttele. Tark ongi enne see otsus detailselt läbi analüüsida.
Eelised: