Enneaegu saabunud kevad tõotab rekordiliselt klaasikahjusid

BNS
Copy
Katkine autoklaas. Pilt on illustratiivne.
Katkine autoklaas. Pilt on illustratiivne. Foto: Peeter Kümmel

Seesami sõiduki- ja masinakindlustuse tootejuhi Siim Siimeri sõnul tõotab tänavune aasta tulla klaasikahjude asjus rekordiline – vara lõppenud talv jättis endast maha hulgaliselt kivikilde ja löökauke, mis juba enne veebruari lõppu autoklaasidele täkkeid, kriime ja mõrasid hakkasid tekitama.

Siimeri sõnul toovad järgnevad kuud palju tööd kindlustusfirmadele, kes kevadilmade tõttu sagenevaid kahjusid klientidel korda saada aitavad. Seesami esindaja sõnul on pea iga teise kevadise kaskokindlustusjuhtumi puhul tegu klaasikahjuga – 97 protsenti neist on just esiklaasi kahjustused.

«Arvestades, kui hoogsalt kevad on alanud, on väga tõenäoline, et tänavune hooaeg toob kaasa tavapärasest palju rohkem klaasiparandusi. Kindlustus pakub üldjuhul kas täiesti omavastutuseta või 10-protsendilise omavastutusega kaitset klaasikahjude vastu, kuid tasub silmas pidada, et päris igasugune klaasi kahjustus hüvitamise alla ei kuulu,» sõnas ta.

Tema sõnul satub kahjukäsitlejate lauale igal aastal mõni juhtum, kus autoomanik soovib, et kindlustus vahetaks välja auto esiklaasi, mis oli juba enne täkke tekkimist nii kahjustatud, kulunud või tuhmunud, et vajanuks asendamist.

«Kindlustus on mõeldud ootamatute olukordadega toimetulekuks, näiteks kui klaasikahjustuse põhjustab mõni ootamatu löök või kokkupõrge teise sõiduki või muu esemega. Kindlustus võib kahju hüvitamisest keelduda, kui on näha, et autojuht ei ole esiklaasi eest hoolt kandnud. Seetõttu ei kata kindlustus ka kahjusid, mis tekivad näiteks klaasi jääst või lumest puhastamise käigus või kojamehe vahele jäänud kivikeste või peentolmu tõttu,» selgitas kindlustusekspert.

Tema sõnul on kulunud või kriimustatud klaasiga sõitmine äärmiselt ohtlik, sest kevadiselt kirgas päike muudab kahjustunud klaasi peaaegu läbipaistmatuks. «Selle ärahoidmiseks tasub veenduda, et kojameeste vahele ei ole kogunenud mustust ning neid tuleb ka regulaarselt pesta ja vahetada,» rääkis ta.

Seesami esindaja sõnul on kõige sagedasemad kaskokindlustusjuhtumid esiklaasi lennanud kivi tekitatud täkked ning löökaugust läbisõitmise tagajärjel tekkinud mõrad. Ka nende puhul on autoomanikul võimalik riske maandada, kinnitas Siimer.

«Mida väiksemat vahet kaasliiklejatega hoiad, seda suurem on tõenäosus, et eessõitva auto rataste alla sattunud kivi lennutrajektoor hõlmab ka sinu auto esiklaasi, stanget, kapotti, võret või muud. Piisav pikivahe, libedahooajale sarnane tähelepanelikkus ja ohutut möödasõitu võimaldav kiirus aitavad vältida ka löökauke, millest läbi sõites võib mõnest vanast täkkest või põrutuse tagajärjel auto kerele ülekandunud pingest tekkida mõra esiklaasi või palju hullemad kahjustused,» rääkis Siimer.

Kui auto klaasi on tekkinud täke, tuleb sellega tema sõnul kohe tegeleda. «Kindlasti ei tohiks täkke parandamist tulevikku lükata – siis võib sellest kujuneda juba mõra, mis piirab vaatevälja ja mille parandamine võib osutuda ka aeganõudvamaks remonditööks. Võtke oma kindlustusseltsiga kohe ühendust, enamik kindlustusseltse menetleb klaasikahjusid väga kiirelt,» soovitas kindlustaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles