Uus tootmismeetod toob elektriautode hinnad arvatust kiiremini alla

Erkki Erilaid
Copy
Tesla Model Y on selle USA elektriautode tootja kalleim mudel. Kas Tesla Model 2 ehk odavaim elektriline rahvaauto tuleb? Selle seadis Reutersi uudis reedel kahtluse alla. Ettevõtte juht Elon Musk aga peatas aktsialanguse teatega augustis saabuvast robottaksost.
Tesla Model Y on selle USA elektriautode tootja kalleim mudel. Kas Tesla Model 2 ehk odavaim elektriline rahvaauto tuleb? Selle seadis Reutersi uudis reedel kahtluse alla. Ettevõtte juht Elon Musk aga peatas aktsialanguse teatega augustis saabuvast robottaksost. Foto: POOL

Peagi hakatakse tootmisliinidel elektriautosid kokku panema odavamalt kui fossiilkütusega mudelid. Juba vähem kui kolme aasta pärast maksavad elektriautod sama palju kui sarnase suuruse ja varustusega sisepõlemismootoriga liigikaaslased.

Autotootjad võtavad üha enam kasutusele uue põlvkonna tootmisliine, kus nn gigacasting-meetodil monteeritakse autode üksikud komponendid kokku suurteks mooduliteks, mis omavahel liidetakse. See meetod võib vähendada kulusid ligikaudu 20–30 protsenti. Samuti muudab see tootmise tõhusamaks ja parandab koostekvaliteeti.

Aeganõudva keevitamise ja poltidega keeramise asemel saab auto kokku panna veelgi suurematest komponentidest, mis kiirendab märgatavalt tootmisprotsessi. Ja sel juhul võrdub aeg muidugi rahaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles