Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Europarlament tahab ohjata eksitavat rohereklaami

Copy
Rohepesumasin töötab täistuuridel.
Rohepesumasin töötab täistuuridel. Foto: Shutterstock

Euroopa Parlament valmistab ette roheväidete direktiivi, mille järgi peaksid ettevõtted esitama rohereklaami kohta enne selle kasutuselevõttu tõendeid.

Kavandatava direktiivi eesmärk on lõpetada tarbijate eksitamine alusetute keskkonnalubadustega. Eelnõu järgi peaksid ettevõtted esitama keskkonnalased reklaamväited, nagu «biolagunev», «vähem saastav», «vett säästev» või «valmistatud looduslikest komponentidest» enne avaldamist koos tõendusmaterjaliga ametiasutustele kontrollimiseks ja heakskiitmiseks.

Väidete kontrollimise ja reklaami heakskiitmise täpse korra ning selle eest vastutava ametiasutuse määraks iga riik ise. Reklaam tuleks heaks kiita hiljemalt 30 päeva jooksul. Lihtsamate toodete ja levinumate väidete jaoks tuleks parlamendi hinnangul ette näha lihtsustatud või kiirem kord.

Tagasi üles