Hiljuti andis kliimaminister Kristen Michal meedia vahendusel teada, et valitsuses on saavutatud kokkulepe meretuuleparkide vähempakkumise korraldamiseks, avades sellega arendajatele tee sõlmida finantskokkuleppeid rahastajatega vajaliku tehnoloogia ja muu vajamineva tellimiseks ning meretuuleparkide ehitamiseks.
Eesti majanduse jaoks on tegemist selgelt positiivse otsusega, mille mõju ulatub kordades kaugemale kui ühe tuulepargi arendamise tööga seonduv. Tegemist on majandusele täiesti uue arengupotentsiaali andmisega, mille tuules saavad uut hoogu paljud tööstusvaldkonnad, aga esmajärjekorras just merenduse valdkonna ettevõtted.
Rohelist energiat vajatakse rohkemgi, kui on seni prognoositud. Kasvuhoonegaaside vähendamise eesmärgist lähtuvalt peaks transpordisektoris toimuma ulatuslik elektrifitseerimine, mille eelduseks on just eelkõige piisav roheenergia tootmisvõimsus.
Tallinna Sadama äristrateegiat seades oleme hinnanud maailma ja regionaalseid trende ning jälginud huviga Põhjameres toimunud arenguid, kus tehakse suuremahulisi investeeringud taastuvenergiasse ja meretuuleparkidesse. Sealsete riikide kogemust hinnates on märgata meretuuleparkide olulist panust ümberkaudse tööstuse arengu kiirendamisse ja laiendamisse.
Võttes pilgu Läänemerele, siis toimub siin midagi väga sarnast. Meretuulepargid on energiatööstuse ja kogu majanduse kõige käegakatsutavamaks hüppelauaks. Kümneid uusi tootmisvõimsusi planeeritakse Läänemere põhjaosast kuni Poola rannikuni. Kui me Eestis soovime sellest majanduslikku kasu lõigata, siis meretuuleparkide rajamist võimaldavaid otsuseid ei olnudki enam võimalik edasi lükata.
Eestil on head võimalused
Lähtuvalt hiljutisest valitsuskabinetis tehtud otsusest on seetõttu ka Eesti merendussektoril väga arvestatavad võimalused muutuda siinse piirkonna majanduskeskuseks. Tallinna Sadama vaatest omistame suurimad eeldused Paldiski Lõunasadamale, kuhu rajatav multifunktsionaalne kai avab kõik võimalused, et käivitada Eestis ka meretuuleparke teenindav majandusharu.