Reaalsuses pole olemas halba töötajat, vaid on vale keskkond ja vale tegevus – tööks vajalikud tehnilised oskused saab sobivas keskkonnas endale alati selgeks teha.
Kõik inimesed on erinevad ja täpselt, nagu mõnele sobivad koolis rohkem reaalained ning teisele humanitaarteadused, erinevad inimeste oskused ja võimed ka töökeskkonnas. Kõigile ei sobigi arendaja- või inseneritöö. Samas pole harvad juhud, et keegi on maast-madalast pingutanud näiteks programmeerijaks või disaineriks saamise nimel, kuid päriselt tööle asudes mõistab, et ameti iseloom ja valdkonnas tegutsevad ettevõtted tegelikult talle üldse ei istu.
Kui hästi läheb, saadakse sellest aru mõne päevaga, hullemal juhul jõutakse selle äratundmiseni aastate pärast, mil kadunud on kogu motivatsioon, horisondil terendab läbipõlemine ja igat päeva saadab tunne, justkui ei näeks enam inimeses väärtust ka tema otsene juht.
Kuigi eluvõõralt sellisele olukorrale otsa vaadates on juhil lihtne kehvema sooritusega töötaja liigitada nõrga töötaja kategooriasse, on see midagi, millest tasuks hoiduda. Säärane suhtumine ei aita kuidagi inimest ega ettevõtet, jättes täielikult kõrvale inimese kehva soorituse juurpõhjused ja täpsemad tagamaad. See, et mõni töötaja mõnes rollis ei sära, ei tähenda, et ta oleks saamatu või nõrk, vaid pigem pole suure tõenäosusega kehva soorituse taga oskuste puudumine, vaid mõne olulise faktori mittesobivus.
Hea juht peaks oma inimesi – nii uusi kui ettevõttes juba kaua töötanud – oskama hinnata sügavamalt kui skaalal «halb-hea töötaja». Sõltuvalt inimese töös ilmnevatest probleemidest on sageli üsna lihtsalt võimalik määrata, mis põhjusel töötaja enda varasema tulemuse või kolleegide eduga enam konkureerida ei suuda. Kui pidevalt tuleb ette tehnilist laadi vigu, on tõenäoliselt puudu teadmistest või oskustest, samas kui tundub, et puudu jääb lihtsalt motivatsioonist või entusiasmist, ei ole tõenäoliselt küsimus enam tehnilist laadi, vaid midagi keerukamat.