Uuring ⟩ Koguni 89 protsenti tarbijatest toetab energiasõltumatust

BNS
Copy
Köögi elektritarbijad.
Köögi elektritarbijad. Foto: IMAGO / Michael Gstettenbauer

Ärikonsultatsiooni- ja audiitorbüroo Ernst & Young (EY) hiljutisest rahvusvahelisest uuringust selgus, et ligi 89 protsenti tarbijatest peab energiasõltumatust oluliseks, olles valmis üle minema taastuvatele energiaallikatele või tootma võimalusel energiat omatarbeks ise.

39 protsenti vastanuist oleks valmis maksma energia eest rohkem, kui see oleks toodetud jätkusuutlikest allikatest, teatas EY.

«Toetus energiasõltumatusele, mille all mõistetakse üldiselt sõltuvuse vähendamist teistes riikides toodetavast energiast ja fossiilkütustest, on ajendatud mitmest tegurist: nii kliimateadlikkuse kasvust, elukalliduse kriisist kui ka energiahindade kõikumisest, ning kindlasti ka Ukraina sõjast, mis sunnib traditsiooniliste energiaturgude jätkusuutlikkust ja stabiilsust ümber hindama,» rääkis EY Eesti partner Siim Aben.

«Energiasõltumatuse põhimõtteline toetamine toimib tõukejõuna energiaturul. Näiteks Eestis näeme üksikisiku tasandil kasvavat huvi päikesepaneelide vastu ning riiklikul tasandil algatusi tuule- ja tuumaenergia arendamiseks,» lisas Aben.

EY uuringust selgus, et ainult 15 protsenti tarbijatest on rahul oma energiakulude praeguse tasemega ning vaid 35 protsenti on kindlad, et suudavad järgmise kolme aasta jooksul oma energiakulud katta. «Need tingimused tekitavad turul nõudluse vahendite ja teenuste järele, mis võimaldaksid inimestel kulusid stabiliseerida ning oma energiakasutust aktiivsemalt juhtida, et raha kokku hoida. Üldiselt loob see trend olukorra, kus tarbijad on energiaturul aktiivsemad ning püüavad oma energiakasutusharjumusi ja -kulusid ise suunata,» kommenteeris EY Eesti partner.

Samuti ilmnes uuringust, et 57 protsenti vastanuist soovib jälgida oma energiatarbimist digilahenduste vahendusel, näiteks nutitelefonis või veebis. Enamik tarbijatest tahab teha makseid digitaalselt ning teenuseid valida ja omavahel võrrelda. «Traditsioonilisi suhtluskanaleid soovitakse kasutada vaid probleemide lahendamiseks. See näitab, et energiaettevõtted ei konkureeri omavahel tegelikult mitte ainult energia hinnaga, vaid ka sellega, kui mugavad ja kaasaegsed on nende digilahendused,» märkis Aben.

Uuringu raames koguti kahe aasta jooksul enam kui 70 000 energia lõpptarbija arvamusi 18st arenenud majandusega riigist maailmas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles