/nginx/o/2024/02/24/15908475t1h45b4.jpg)
2021. aastal teatas Saksa autotootja, et kavatseb 2030. aastaks müüa ainult elektriautosid, kui turutingimused seda võimaldavad. Nüüd tundub, et turutingimused seda siiski ei võimalda.
Avaldatud neljanda kvartali majandustulemustes ütles ettevõte, et nad lasevad klientide nõudlustel määrata, kui suure osa nende autopargist moodustavad tulevikus elektri- või bensiiniautod.
Nüüd prognoositakse, et 2030. aastaks jõuab nende üldine elektriautode müük vaid 50 protsendini. Mercedes ennustab, et tema elektriautode müük moodustab sel aastal umbes 19–21 protsenti uute autode müügist.
Septembris Müncheni autonäitusel antud intervjuus vihjas Mercedese tegevjuht Ola Källenius esimest korda väiksemale elektriautode turu väljavaatele.
«Ilmselgelt ei saa see 2030. aastal olema 100 protsenti kogu Euroopa turust, arvatavasti ka Mercedese poolelt,» ütles ta Reutersi andmetel.
Mercedes ei ole ainus autotootja, kes oma elektriautode plaane ümber hindab. Tarbijate nõudlus elektriautode järele on jahtunud, kuna ostjad otsivad taskukohasemaid võimalusi ja võitlevad elustiili muutustega, mida laadimist vajava auto omamine eeldab.
Elektriautode omanike sõnul võib olla raske leida töötavaid üldkasutatavaid laadimiskohti, eriti pikkadel autosõitudel. Ja kodus teevad kallid elektritariifid laadimise kallimaks lahenduseks, kui autotootjad esialgu ette kujutasid.
«See on päris jõhker valdkond,» ütles Mercedese finantsjuht Harald Wilhelm 2023. aasta analüütikutele. «Ma suudan vaevalt ette kujutada, et praegune status quo on kõigi jaoks täielikult jätkusuutlik.»