Mis on Eesti turul laineid lööv Prisma omabränd Coop?

PM Majandus
Copy
Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä Mustakivi Prismas.
Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä Mustakivi Prismas. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees / Scanpix

Prisma toidukaupluste lettidele ilmub üha enam omabrändi Coop tooteid. See on Skandinaavia riikides armastatud kaubamärk, mis kogub üha enam populaarsust ka Eesti Prisma klientide seas. Kuid kas teadsid, et see on ajalooliselt esimene Coop Eesti turul?

Prisma lettidelt leitavad Coopi tooted ei tule Eesti tarbijatele üllatusena – neid on müüdud juba aastaid, kusjuures isegi enne seda, kui A&O kauplustest said 2017. aastal Coopi kauplused. Nüüd astub Prisma sammu edasi. Kui praegu on jaeketis müügil 63 erinevat Coopi toodet, on aasta lõpuks seatud siht tuua kauplustesse ligi 900 põhjamaise kvaliteedi ja hea hinnaga omabrändi toodet.

«Meie eesmärk on pakkuda Eesti klientidele kõige laiemat sortimenti ja seda võimalikult madalate hindadega. Seetõttu suurendame Prismas müüdavate Coopi omabränditoodete osakaalu, mis asendavad varasema omabrändi Rainbow tooted.  Prisma emaettevõte SOK soovib pakkuda klientidele parimat põhjamaist kvaliteeti taskukohase hinnaga. See tähendab, et meie Coopi tooteid saab Eestis osta vaid Prisma lettidelt. Toodete asendamine algas Soomes ning on nüüd jõudnud ka Eestisse,» ütles Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.

Änglamark, Xtra ja Coop tulevad ühe katuse alt

Coopi omabrändi tooteid tellib Prisma läbi Taanis asuva ühishankefirma Coop Trading, tehes seda koos Taani, Norra ja Rootsi ühistutega. Coop Trading on täpsemalt suur hankefirma, mis toob Skandinaavia ja Eesti turule kokku üle 5000 erineva toote, teenindades ligi 13 miljonit klienti.

«Coop Trading toob meie turule mitmeid Prismas müüdavaid omabrände – Änglamark, Xtra ning nende lipulaev ja nimekaim Coop. Selliste ühishangete tegemine annab meile võimaluse tellida tooteid suuremas mahus. Kuna jaekaubandus on mahuäri, siis pannes Taani, Norra, Rootsi ja Soome ühistutega seljad kokku, saame hindades paremaid läbirääkimisi teha. Kokkuvõttes jõuab nii kliendini kvaliteetne toode võimalikult hea hinnaga,» lisas Teemu Kilpiä.

Seejuures käib hea hinnaga käsikäes väga kõrge kvaliteet, sest Coopi toodete valikule kehtivad ranged nõuded, mis käivad nii toorainete kui ka toodete päritolumaa kohta. Samuti järgivad kõik tooted SOKi kestlikkuse põhimõtteid, toetades tervislikke ja jätkusuutlikke valikuid, süsinikuneutraalset kaubandust ning inimõigusi ja võrdsust väärtustavaid tootmisprotsesse. «Põhjamaad hindavad väga rangelt toidu kvaliteeti ning aktsepteerivad vaid parimat. Kusjuures Prisma Coopi toodete taha võivad tekkida ka Eesti hankijad ja tootjad. Pakume mitu korda aastas Eesti tootjatele võimaluse osaleda Coop Tradingu ostudes ja võita sellega suuremat müügimahtu,» ütles ta.

Keerulisel majandusperioodil tõuseb omabränditoodete populaarsus

«Meie eesmärk on pakkuda soodsat ostukorvi, mida on tõestanud ka Postimehe viimase paari aasta ostukorvi uuringud, kus Prisma on olnud kas kõige odavam või üks odavamaid jaekette. Oleme väga uhked oma missiooni üle teha alati seda, mis on kliendi ja tema rahakoti jaoks parim,» sõnas Teemu Kilpiä.

Näiteks paistis Prisma silma 1. jaanuaril rakendunud käibemaksutõusus kui kõige läbipaistvam ja tarbijasõbralikum jaekett Eestis. «Erinevalt teistest ei teinud me ennatlikku hinnatõusu ega tõstnud ühegi toote hinda enam kui 1,7 protsenti ehk rohkem kui käibemaksutõus meid kohustas. Lisaks jätsime muutmata mitme enimostetud toote hinnad ja iga kategooria soodsamad kaubad, et hinnatundlikule tarbijale mitte liiga teha,» lisas ta.

Prisma on investeerinud mitmesse uude kauplusse ja renoveerinud kõiki olemasolevaid poode. «Saame uhkusega öelda, et meil on Eesti moodsaimad jaekauplused. Lisaks sellele täiendame oma valikut, et saaksime pakkuda parimat kvaliteeti ja veelgi madalamaid hindu,» ütles Kilpiä.

Huvi omabrändi toodete vastu kasvatab eriti praegune majanduse olukord. «Näeme ka Eesti tarbijate käitumise pealt, et nõudlus soodsamate toodete järele on suurenenud. Eks alati on neid, kes eelistavad kindlat brändi, aga praegu on hea aeg proovida midagi uut ning hoida samal ajal raha kokku,» lisas ta.

Muudatus ei tekita tarbijates segadust

Küsimusele, kas Prisma Coopi brändi võib segi ajada Eesti samanimelise jaeketiga või vastupidi, vastas Teemu Kilpiä, et õnneks on Prisma kliendid piisavalt nutikad ja tunnevad Prisma Coopi tooted kergesti ära. Nagu varemgi mainitud, on Coopi bränd olnud Prisma lettidel juba väga kaua. «Tegemist on Coop Tradingu brändiga, mille nime ei saaks me isegi soovi korral muuta, nagu me ei saa muuta ka näiteks Änglamarki toodete nimetust. Oleme oma toodete päritolu osas täielikult läbipaistvad. Põhjamaise Coopi kaubamärgi lugu räägitakse igas poes ning kõik tootepakendid sisaldavad korrektset infot päritolumaa kohta,» kinnitas Kilpiä.

Prisma Peremarket AS tegutseb Eestis alates 2000. aastast. Ketil on Eestis 13 kauplust, mis pakuvad koos tugiüksusega tööd enam kui 800 inimesele. Prisma on kõige laiema valiku ja soodsama ostukorviga poekett Eestis ning ePrisma on Eesti suurima valikuga veebipood. Prisma Peremarket kuulub Soome kaubanduskontserni S-Grupp.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles