Kas konkurendid vaatavad pealt? Tele2 soovitab ligi 77 000 kliendile sobivamat paketti

PM Majandus
Copy
Tele2 erakliendi kõneteenuse valdkonnajuht Henry Murumaa.
Tele2 erakliendi kõneteenuse valdkonnajuht Henry Murumaa. Foto: Tele2

Tele2 saadab tänavu ligi 77 000 kliendile soovituse vahetada oma praegune mobiilipakett sobivama vastu. Tuhandete klientide jaoks tähendab see ka hinnavõitu. Tele2 eesmärk on seista klientide huvide ja õiguste eest, nagu seadus ette näeb. Kahjuks ei ole teised telekomid seadust samamoodi tõlgendanud, teatas ettevõte.

Elektroonilise sideteenuse seaduses on paragrahv, mille kohaselt peavad telekomid andma klientidele vähemalt kord aastas infot neile sobivama teenuse ja selle hinna kohta. Lisaks tuleb nõu anda siis, kui ees ootab kas lepingu pikendamine või selle lõpetamine. Tele2 hinnangul keskendusid teised turuosalised ning tarbija- ja tehnilise järelevalve amet vähemalt varasemalt ainult paragrahvi teisele poolele.

Selline käitumine pole Tele2 meelest kliendisõbralik, sest parima pakkumise saamiseks ei peaks klient ootama lepingu pikendamist või panema oma numbri liikuma. «Kui järgida seaduse täpset sõnastust, peaksid kõik kliendid vähemalt kord aastas oma teenusepakkujalt nende kasutusest lähtuva pakkumise saama,» ütles Tele2 erakliendi kõneteenuse valdkonnajuht Henry Murumaa.

Miks selline seadus üldse loodi?

Kohustus tuleb Euroopa Liidu direktiivist, mille eesmärk on käia kaasas tehnoloogia arenguga ja suurendada tarbijate õigusi, heaolu ja kaitset. Miks on aga vaja tarbijat kaitsta? Kümmekond aastat tagasi, mil telekomide ainsaks teenuseks olid kõnepaketid, käis hinnastamine lihtsalt – kuutasu sisaldas kindla arvu kõneminuteid ja tarbija sai aru, mille eest ta maksab.

Tänapäeval on aga olukord keerulisem, sest tehnoloogia areneb meeletu kiirusega ning teenuste hinnad muutuvad koos sellega. Näiteks aastal 2013 maksis 20 GB andmesidemahuga mobiilipakett ligi 30 eurot kuus. «Kujutage ette, kui toonase paketi omanik maksaks täna sama hinda? Tundub mõeldamatu, sest praegu saab 30 euro eest kasutada piiramatult mobiilset internetti ning Tele2 klientidel jääb veel 10 eurot ülegi,» ütles Mururmaa.

Nimelt muutuvad tehnoloogia arengu ja suurema kasutajate hulga tõttu teatud teenused ajas soodsamaks ning mobiilipakettidesse lisanduvad näiteks uue generatsiooni võrgud ja lisateenused nagu Mobiil-ID või viirusetõrje Bitdefender. Tavainimesel on rohkete pakettide keskel äärmiselt keeruline aru saada, kuidas hind kujuneb või kas see on õiglane.

«Seetõttu on meie jaoks oluline, et telekomid hakkaksid lõpuks lähtuma kliendi vajadusest, mitte ainult ettevõtte huvidest. Parim pakkumine ei peaks kliendini jõudma siis, kui ta on oma teenuse eest juba aastaid liiga palju maksnud, puhtalt seetõttu, et ta pole vahepeal teenusepakkujat vahetanud. Kahjuks näeme, et kliendi huvide eest seistakse valikuliselt ka pärast seadusemuudatust,» selgitas valdkonnajuht.

77 000 inimest saavad parema pakkumise

Kui teised operaatorid keskenduvad soovituste tegemisel vaid klientidele, kellel lõpeb tähtajaline leping, siis tõlgendab Tele2 seadust kõige kliendisõbralikumal viisil – soovitus sobivaima paketi osas tehakse kõikidele mobiiliteenuste klientidele, kes on ettevõtte teenuseid vähemalt aasta kasutanud.

Seega võivad Tele2 kliendid oodata tänavu ülevaadet enda tarbimisharjumustest ja soovitusi neile sobivate pakettide kohta. Teavitused lähevad välja enam kui 260 000 erakliendile ja sealjuures tehakse ligi 77 000 neist praegusest sobivam pakkumine, mis vastab nende tegelikule tarbimisele. «Jagame igale kliendile nende kasutusstatistika põhjal personaalseid soovitusi ja nõu e-maili, sõnumite ning kõnede teel. Kusjuures me teeksime seda ka siis, kui seadus meid ei kohustaks, sest soovime seista oma klientide heaolu eest. Näiteks eelmisel aastal vahetasid tänu meie soovitusele ligi 5500 klienti oma varasema paketi soodsama vastu,» ütles ta.

Murumaa sõnul võiks tegelikult iga telekomi ettevõtte klient mõelda, kas tema operaator on talle soovituse teinud ja kui pole, siis küsida: miks? «Telekommunikatsiooni ettevõtetel on väga palju andmeid, mida saame iga oma kliendi heaks tööle panna. Analüüs, mis on kliendile kõige parem lahendus, ja ka selle pakkumine, on ainuõige kliendisõbralik käitumine,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles