NÄDALA PERSOON Katre Kõvask: Eesti majanduspoliitikat juhivad inimesed, kes ei taha võtta vastutust (16)

Andrus Karnau
, ajakirjanik
Copy
Türi kaerajoogitehase juhi Katre Kõvaski selja taga seisab suur tank, milles jahvatatud kaer käärib umbes tund aega. Kaerajoogitehas on Kõvaskile juba kolmas projekt nullist üles ehitada. Esimene oli Maakera supibränd, mis müüdi Norra Orklale. Teine oli Tallinkile Burger Kingi frantsiis Balti riikides.
Türi kaerajoogitehase juhi Katre Kõvaski selja taga seisab suur tank, milles jahvatatud kaer käärib umbes tund aega. Kaerajoogitehas on Kõvaskile juba kolmas projekt nullist üles ehitada. Esimene oli Maakera supibränd, mis müüdi Norra Orklale. Teine oli Tallinkile Burger Kingi frantsiis Balti riikides. Foto: Mihkel Maripuu

Enam kui 20 aastat Eesti toidutööstuse tipus olnud ärijuht Katre Kõvask sai aasta algul tööle oma uusima projekti: Türi kaerajoogitehase. Ta usub, et puhas toit ja säästlik tootmine võiksid olla Eesti majanduse käima tõmbajad ja suurimad ekspordiartiklid.

Tööstuslikult pole kaerajooki, mis tekstuurilt meenutab piima, aga maitseb nagu hommikune puder, siinmail kunagi varem tehtud. Kuna taimse toidu tarbimine kasvab nii Eestis kui ka mujal maailmas väga kiiresti, on kaerajook nii moekaup kui ka tulus äri. «Kaer on imelik vili, ta meenutab eestlast, ta on kangekaelne ja temas on väga palju head,» ütles Katre Kõvask. «Kaer sobib uue toidutööstuse esimeseks laineks.» Kohtusime Türil, kunagise meierei külge ehitatud Yook Productionsi tootmishoones. Kust te võtate julguse, et sõita maailmas tuhandeid kilomeetreid ja pakkuda müügiks kaerajooki?

Kommentaarid (16)
Copy
Tagasi üles