Piletimüüja: Eesti Laulu piletiostjaid nörritatakse kummaliste lisatasudega

PM Majandus
Copy
Eesti Laulu saatejuht Tõnis Niinemets.
Eesti Laulu saatejuht Tõnis Niinemets. Foto: Taavi Sepp / Scanpix

Piletimüüja Fienta juhi René Lasseroni sõnul on erandlik, et Eesti Laulu finaali pileti hinnale lisaks peab ostja maksma veel kolm eraldi lisatasu.

«Eesti Laulu finaali piletid on niikuinii kallid, alates 35 eurost, aga korraldaja ehk ERRi kulud on suured ja see on mõistetav. Erakordne on aga see, et piletit ostma hakates rakendub internetipoe teenustasu 1,50 eurot, teenustasu 1,10 eurot ja agenditasu 2,10–6 eurot iga pileti kohta,» rääkis Lasseron.

«Raske on aru saada, mille eest ja kellele kõik need vahendustasud lähevad, aga kokku läheb iga pilet ostja jaoks 4,7–8,6 eurot kallimaks. Näiteks, kes on agent, kellele läheb kõige suurem, kuni 6-eurone lisatasu, millega ostja ju tegelikult ei arvestanud?» küsib Lasseron.

Ta lisab, et naljakate lisatasude taga on poolikult korraldatud piletimüügihanked, kuhu kutsutakse vähe osalejaid ja arvestatakse korraldaja kuluga, aga ei arvestata ostjatega.

«Sisuliselt mängitakse nii ühele valitud ettevõttele kätte vabad käed kasumit teenida, sest ostjal valik puudub. Selleks, et konkurents toimiks ka ostja kasuks, võiks suuremate ürituste piletid olla müügil paralleelselt mitmes keskkonnas,» lisas Lasseron.

Eritasud on üha rohkem leviv nähtus

«Kultuuriürituste piletitele igasuguste eritasude lisamine on järjest kasvav trend. Tegelikult küsib piletimüüja raha nii korraldajalt kui piletiostjalt. Näiteks võetakse mõni protsent piletimüügilt korraldajalt, lisaks veel ports naljakaid lisatasusid ja lõpuks ka paar eurot ostjalt. Ostsin ise Eesti Laulu poolfinaali neli piletit ja maksin lisatasudena 16 eurot peale,» kirjeldas Lasseron.

Lisatasude varjatud trikk on ka selles, et kui üritus peaks mingil põhjusel ära jääma ja piletid ostetakse tagasi, siis vahendustasusid ei kompenseeri keegi.

Lasseroni sõnul tundub ostjalt lisatasu küsimine kliendi suhtes ebaõiglane. «Lisatasude varjatud trikk on ka selles, et kui üritus peaks mingil põhjusel ära jääma ja piletid ostetakse tagasi, siis vahendustasusid ei kompenseeri keegi,» ütles Lasseron.

«Eesti laulu puhul valikut kahjuks polnud, aga inimesed üldiselt ei tea, et tegelikult kõik piletimüüjad ei lisa ostjale omapoolset tasu ja mitme vahendaja puhul sõltub ürituse lõpphind ostukohast,» ütles Lasseron.

Piletilevi vastus: vaadake linki

Eesti Laulu kontsertide piletimüügiga tegeleb Piletilevi. Ettevõtte sotsiaalmeedia projektijuht Tuuliki Batricia Suder ütles Postimehele, et hetkel nad pikemat kommentaari ei anna ja lisas: «Piletilevi pakub ürituste korraldajatele laia valikut piletimüügiga seotud teenuseid vastavalt korraldajate vajadustele ja soovidele.»

Lisaks saatis Suder Postimehe lingi, kus on täpsem info teenustasude kohta. Seal seisab, et agenditasu ja toimumiskoha teenustasu on vältimatud tasud.

2014. aastal asutatud Fienta on kasutusel 50 riigis ja nende kaudu vahendatakse Eestis iga kuu pileteid 2000 sündmusele, teistes riikides müüakse kuus kokku 120 000 piletit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles