Elektriautode müük Euroopas kidub, Hiinas aga õitseb

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Hiina BYD möödus Teslast ning tõusis maailma suurimaks elektriautode tootjaks. Fotol eelmisel kuul esitletud BYD Seal.
Hiina BYD möödus Teslast ning tõusis maailma suurimaks elektriautode tootjaks. Fotol eelmisel kuul esitletud BYD Seal. Foto: BAY ISMOYO

Nii nagu Eestis, on ka Saksamaal valitsuse püha eesmärk eelarvekulude kahandamine ning eelmisel aastal tabas sealne kärpekirves elektriautosid.

Koos üleüldise kokkuhoiuga lõpetati Saksamaal vahetult enne jõule seitse aastat kestnud subsideerimisskeem Umweltbonus (sks keskkonnaboonus), mis tähendas elektriautode ostjatele mitme tuhande euro suurust toetust, kirjutab väljaanne DW. Mõned kuud varem oli valitsus juba lõpetanud elektriautodele üle läinud ettevõtete toetamise. Ettevõtted moodustavad kaks kolmandikku riigi autoturust. Riigi toetuse kadumise tagajärgi polnud vaja kaua oodata. Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni andmetel kukkus elektriautode müük Saksamaal detsembris 48 protsenti ning Euroopa Liidus tervikuna 17 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles