Päevatoimetaja:
Sander Silm

Elektriautode müük Euroopas kidub, Hiinas aga õitseb

Copy
Hiina BYD möödus Teslast ning tõusnud maailma suurimaks elektriautode tootjaks, ka Eestisse on jõudnud müüki BYD mudelid.
Hiina BYD möödus Teslast ning tõusnud maailma suurimaks elektriautode tootjaks, ka Eestisse on jõudnud müüki BYD mudelid. Foto: BAY ISMOYO

Nii nagu Eestis, on ka Saksamaal valitsuse püha eesmärk eelarvekulude kahandamine ning eelmisel aastal tabas sealne kärpekirves elektriautosid.

Koos üleüldise kokkuhoiuga lõpetati Saksamaal vahetult enne jõule seitse aastat kestnud subsideerimisskeem Umweltbonus (sks keskkonnaboonus), mis tähendas elektriautode ostjatele mitme tuhande euro suurust toetust, kirjutab väljaanne DW. Mõned kuud varem oli valitsus juba lõpetanud elektriautodele üle läinud ettevõtete toetamise. Ettevõtted moodustavad kaks kolmandikku riigi autoturust. Riigi toetuse kadumise tagajärgi polnud vaja kaua oodata. Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni andmetel kukkus elektriautode müük Saksamaal detsembris 48 protsenti ning Euroopa Liidus tervikuna 17 protsenti.

Tagasi üles