Leito: märts oli lehtede reklaamiturul kehv kuu

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajalehed
Ajalehed Foto: Toomas Huik

Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul oli märts lehtede reklaamiturul kehv kuu, kuid aprillist on oodata juba mõnevõrra paremaid tulemusi.

«Aasta algas positiivselt, veebruar oli juba märksa tagasihoidlikum ning märts veelgi kehvem,» kommenteeris Leito BNSile.

«Kui ma eelmises kuu kommentaaris ütlesin, et veebruaris oli külmalaine, siis kahjuks laieneb see ka märtsikuule. Jääme lootma olukorra paranemist aprillist, eelinfo seda võimaldab. Kuigi liialt optimistlikult ei julge enam midagi öelda, mingit suurt kasvu kindlasti ei tule,» lisas ta.

Lehtede reklaamituru kehva seisu peamise põhjusena näeb Leito «kehva ilma» majanduses. Oma kommentaaris tõi analüütik välja majandusprognoosid, mis on langenud eelmise sügise neljalt protsendilt praeguseks juba ühe-kahe protsendini.

«Firmadel puudub enesekindlus ja nad ei tee suure raha eest reklaamikampaaniaid,» märkis ta.
Võrreldes 2011. aasta märtsiga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht tänavu märtsis 13 külge ehk ühe protsendi, moodustades 900 külge. Lehtede reklaamikäive suurenes märtsis aastaga kaks protsenti 1,4 miljoni euroni. Veebireklaam jäi mullusega võrreldes samale tasemele.

«Üllatav on see, et veebireklaam pidurdus. Kui Delfil oli veel väike kasv, siis lehed tammusid paigal,» kommenteeris Leito.

Reklaamiturgu vedas Leito sõnul autoreklaam, mis kasvas märtsis mullusega võrreldes 70 protsenti. Ravimi- ja tervisereklaam oli samuti tõusutrendis ning aktiivne oli personaliotsing.

Telekommunikatsiooni segmendis vähenesid reklaamikäibed umbes 20 protsenti, sisustuses ligi 30 protsenti ja turismis 20 protsenti. Leito andmetel vindus märtsis ka ehitusreklaam.

Turuliider oli lehtede reklaamiturul meediaanalüütiku sõnul nagu ikka Postimees. «Äripäeva väga ilusad kasvunumbrid jaanuaris ja veebruaris on küll natuke väiksemad, kuid siiski endiselt väga head. Nende [reklaami]käibe kasv oli 15 protsenti,» kommenteeris Leito.

Postimehe reklaamikäive oli märtsis 583.000 eurot, mis on mullusega võrreldes neli protsenti enam. Äripäeva reklaamikäive oli 236.000 eurot, mis on mullusega võrreldes 15 protsenti rohkem. Eesti Ekspressi reklaamikäive kasvas märtsis aastaga kuus protsenti 218.000 euroni.

Õhtulehe reklaamikäive vähenes märtsis aastaga kolm protsenti 180.000 euroni ning Eesti Päevalehel 15 protsenti 160.000 euroni.

Reklaamimaht suurenes Äripäevas märtsis kaheksa protsenti, Postimehes viis protsenti. Reklaamimaht vähenes Õhtulehes 10 protsenti ja Eesti Päevalehes viis protsenti.

Märtsi tulemuste võrdlust mõjutas Leito sõnul veel eelmise aasta valimisreklaam, sest möödunud aasta märtsikuu esimesel nädalal oli lehtedes seda veel palju. «See on väike lohutus ja mitte eriti lõplik põhjendus,» märkis ta siiski.

Tänavu esimese kolme kuu lõikes on Leito hinnangul pilt natuke parem, sest üks kuu ei suutnud näitajaid veel nii alla lüüa. Võrreldes eelmise aastaga on kolme kuu reklaamimahu kasv ainult üks protsent, kuid reklaamikäive kerkis kuus protsenti 3,4 miljoni euroni.

«Käibe kasv kvartalis kuus protsenti ei ole üldse paha. Kui sügisel sai ennustatud seitse-kaheksa protsenti, siis see ju eriti ei erine sellest,» kommenteeris Leito.

Reklaamimaht suurenes kolme kuu aastases võrdluses Äripäevas 27 protsenti ja Eesti Ekspressis kuus protsenti, vähenes aga Eesti Päevalehes 10 protsenti ja Õhtulehes kuus protsenti.

Reklaamikäibelt olid plussis Äripäev, Postimees ja Eesti Ekspress ning miinuses Õhtuleht ja Eesti Päevaleht.

Oma igakuises reklaamituru uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles