Ministeerium: reklaamiseadus on ajale jalgu jäänud, sest ei hõlma sotsiaalmeediat

Copy
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Omar Marques / ZUMA / Scanpix

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) saatis avalikule arutelule reklaamiseaduse väljatöötamiskavatsuse (VTK), milles tehakse ettepanekuid reklaaminõuete kaasajastamiseks, praktikas ilmnenud kitsaskohtade lahendamiseks ja järelevalve tõhustamiseks, et kaitsta paremini tarbijate õigusi.

Praegu kehtiv reklaamiseadus on 15 aastat vana ja vajab tänapäevastamist, sest aja jooksul on muutunud nii turuolukord kui ka infokanalid, ning osa piiranguid ei täida enam oma eesmärki, teatas ministeerium. Samuti on kavas muuta seadus lihtsamini mõistetavaks ja rakendatavaks, kaotada praktikas mittetoimivad sätted ning muuta järelevalvet tõhusamaks.

ERR kirjutab, et reklaamiseadus hakkas kehtima 2008. aastal. Sellest ajast on põhimõttelisi muudatusi tehtud vaid finantsteenuse reklaami ja alkoholi reklaami regulatsioonis. Seadust tervikuna ei ole vahepeal üle vaadatud ega hinnatud selle rakendamise edukust ega kooskõla ühiskonnas toimuvaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles