Koda: isikliku auto kasutamise hüvitist tuleb tõsta

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Isikliku autoga töösõite tehes tuleb arvestada piirangutega.
Isikliku autoga töösõite tehes tuleb arvestada piirangutega. Foto: Marko Saarm

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda pöördus rahandusministeeriumi poole ettepanekuga tõsta isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise maksuvaba piirmäära praeguselt 0,30 eurolt 0,45 euroni kilomeetri kohta ning maksimumsummat praeguselt 335 eurolt 500 euroni kuus.

Kaubanduskoda toob pöördumises ära ka maksuvaba hüvitise piirmäära tõstmise põhjendused, öeldes, et piirmäära pole tõstetud peaaegu kümme aastat, samas on viimase kümne aasta jooksul olnud kiire inflatsioon.

«Alates maksuvaba hüvitise piirmäära viimasest tõstmisest on tarbijahinnaindeks, sealhulgas kütusehinnad, sõiduautode ning nende hooldamise ja kasutamisega seotud kulud, kasvanud olulisel määral. Statistikaameti andmetel oli tarbijahinnaindeks 2023. aasta detsembris 62,6 protsenti kõrgem kui 2011. aasta jaanuaris ning 49 protsenti kõrgem kui 2014. aasta septembris,» teatab koda.

Ühtlasi tuuakse pöördumises välja, et kehtiv piirmäär ei võimalda hüvitada töösõite varasemas mahus ning piirmäära tõstmine aitab vähendada Eestis kasutusel sõiduautode hulka või vähemalt pidurdab selle kasvu.

«Kui tõsta maksuvaba hüvitise piirmäära ehk tööandjad saavad võimaluse praegusest suuremas ulatuses hüvitada töötajale tegelikud ja vajalikud kulud, mis töötajal tekivad seoses isikliku sõiduauto kasutamisega töösõitudeks, siis väheneb vajadus tööandja omanduses või valduses olevate sõiduautode järele. Seega on võimalik töötaja isikliku sõiduautoga teha nii isiklikke kui ka töösõite ning väheneb vajadus omada isiklikku sõiduautot ning samal ajal kasutada ka tööandja sõiduautot,» sõnas kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts. Ta leiab, et kehtiv regulatsioon ei soosi isikliku sõiduauto kasutamist töösõitudeks, pigem soosib kahe sõiduauto kasutamist, kuid see ei peaks nii olema.

Kaubanduskoja hinnangul ei kaasne hüvitise maksuvaba piirmäära tõstmisega kõrget väärkasutamise riski, sest endiselt jääb kehtima põhimõte, et maksuvabastuse saamiseks tuleb pidada töösõitude kohta arvestust ehk sõidupäevikut, kus peab muu hulgas olema kirjas läbisõidumõõdiku alg- ja lõppnäit iga töösõidu kohta, samuti töösõidu kuupäev ja eesmärk iga töösõidu kohta. Lisaks juhib koda tähelepanu sellele, et hüvitise piirmäär on tööandja jaoks võimalus, mitte kohustus.

Kaubanduskoda tegi sarnase ettepaneku ka 2022. aasta septembris. Siis teatas rahandusministeerium vastuseks, et tulumaksuseaduses sätestatud isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise maksuvaba piirmäära tuleks muuta, kuid enne on vaja läbi viia põhjalik analüüs, leidmaks võimalusi selle muudatuse tegemiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles