Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

LUGEJA KÜSIB Kuidas toimib elektriautode automaatne laadimislahendus «plug and charge»? (1)

Copy
Elektriauto. Pilt on illustratiivne.
Elektriauto. Pilt on illustratiivne. Foto: Shutterstock

Novembri lõpus tõi Circle K esimest korda Eesti turule laadimislahenduse «plug and charge Autocharge», mille abil toimub pärast kaabli ühendamist autoga kogu laadimisprotsess automaatselt. Uus mugav süsteem on aga tekitanud elektriauto omanikes küsimusi: kas see sobib kõigile elektriautodele ja kuidas see ikka täpselt töötab?

«Plug and charge-tehnoloogiaga kiirlaadija puhul on teistmoodi see, et enam ei ole vaja end rakenduse, kiibi või kliendikaardiga identifitseerida ega õiget laadijat valida – tuleb vaid valida pistik ning autoga ühendada, kõik muu toimib automaatselt,» kirjeldas laadimisprotsessi Circle K Baltikumi e-mobiilsuse valdkonna juht Teedo Melts.

Kuigi täna toetab lahendust ligikaudu 75 protsenti elektriautodest ning nimekiri täieneb pidevalt, on siiski mudeleid, mis Autocharge'i lahendust ei toeta. «Näiteks Nissan Leafi autod kasutavad vanemat, CHAdeMo otsikut, mis plug and charge-lahendust ei toeta. Samamoodi ei toeta mugavama laadimise teenust Volkswageni gruppi kuuluvad automargid, kuid tulevaste tarkvarauuendustega on lootust selle olukorra lahenemisele,» tõi Melts välja, lisades, et Autocharge'i teenust rakenduses aktiveerides saab tegelikult kohe teada, kas konkreetne auto protokolli toetab või mitte.

Tagasi üles