Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Moekett Uniqlo kaebab Hiina konkurendi kohtusse

Copy
Uniqlo populaarne kott, mida internetis kutsutakse Mary Poppinsi kotiks.
Uniqlo populaarne kott, mida internetis kutsutakse Mary Poppinsi kotiks. Foto: RICHARD A. BROOKS

Jaapani kiirmoefirma Uniqlo nn Mary Poppinsi kott kujunes sotsiaalmeediahitiks. Nüüd kaebab ettevõte oma konkurendi Sheini kohtusse, kuna see väidetavalt kopeeris seda mudelit. See ei ole esimene kord, kui Sheini kõlvatus konkurentsis süüdistatakse.

Mõne jaoks võib see olla lihtsalt märkamatu aksessuaar, kuid Jaapani kiirmoefirma Uniqlo 14.90-eurose jaehinnaga mini õlakott on osutunud sotsiaalmeediahitiks. Enamik TikToki kasutajaid kiidab näiliselt pisikese mudeli hämmastavalt suurt mahutavust, mis meenutab Mary Poppinsi võlukotti.

Jaapani moeketi meelehärmiks on suur populaarsus meelitanud turule jäljendajad. Uniqlo emafirma Fast Retailing teatas, et esitas 28. detsembril Tokyos hagi Hiina konkurendi Sheini ja kahe sidusettevõtte vastu. Väidetavalt müüs Shein Jaapanis koti koopiat ning nüüd nõuab Fast Retailing neilt viivitamatult imitatsioonitoodete müügi lõpetamist ja kahjutasu.

Tagasi üles