Barbie-film upitas Mattelit, samal ajal kui konkurent maadleb mudas

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Barbie nukud poeriiulil Nice’is (Prantsusmaa).
Barbie nukud poeriiulil Nice’is (Prantsusmaa). Foto: Foto: Syspeo/sipa

Barbie-film, mille rahvus­vaheline piletimüük ulatus kosmilise 1,4 miljardi dolla­rini, ei olnud mitte üksnes menukas film, vaid tõi mänguasjafirmale Mattel suurt tulu, kasva­tades hoogsalt ka nukkude müüki.

Samal ajal on suures hädas Matteli konkurent Hasbro, mis toodab ja müüb lisaks mänguasjadele ka puslesid, elektroonilisi mänge ja spordivahendeid. Firma teatas hiljuti, et koondab 1100 töötajat ehk ligi viiendiku kogu personalist.

Hasbro ja paljud teisedki mänguasjatootjad on koroonapandeemia järel kõvasti kannatanud, kuna pärast pikka kodus­istumist on lapsevanemad lelude ostmisega tagasi tõmmanud. Ettevõtte aktsia on sel aastal langenud peaaegu viiendiku võrra ja analüütikud prognoosivad selleks kvartaliks, mis on ettevõtte jaoks võtmetähtsusega, 19-protsendilist käibelangust.

Oktoobris alandas Hasbro juba teist korda käibeprognoosi, seekord 13–15 protsenti. Varem oli kontsern alandanud prognoosi kolme kuni kuue protsendi võrra.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles