Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Inbank: «osta kohe, maksa hiljem»-lahenduste kasutamine on teinud megatõusu

Copy
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Urmas Luik / Scanpix

Praegune majanduskeskkond, tarbijate kasvanud kulutused ning tehingumugavus on sel aastal tõstnud «osta kohe, maksa hiljem»-makselahenduste kasutamist 74 protsenti, näitab Inbanki statistika.

Inbanki Eesti partnerkanali juht Birgit Listmann lausus, et kui «osta kohe, maksa hiljem»-tehingute kogumaht on kasvanud koguni 74, siis lepingute arv on kasvanud 57 protsenti. Listmanni sõnul võib kasvanud klientide arv olla seotud ka sellega, et inimeste rahakott on rohkem pingul ning otsitakse viise, kuidas paindlikumalt oma oste teha ja kulutusi eelarvestada.

Tema sõnul näitab Inbanki statistika «osta kohe, maksa hiljem»-lahenduse puhul ülikõrget konversioonimäära – kui makseviis on valitud, siis vormistamise algusest läheb 97–98 protsenti klientidest lepingusse. «Psühholoogiliselt on tarbijal ostuotsust lihtsam teha, kui ta ei pea kogu summat korraga välja käima,» selgitas ta.

Rekordiline must reede

Listmann tõi välja, et makselahenduste kasutamine muutus iseäranis aktiivseks musta reede kampaaniate ajal. «Eelmise aasta novembriga võrreldes kasvas «osta kohe, maksa hiljem»-makselahenduste maht tänavu suisa 90 protsenti,» ütles ta. Tema selgitusel võib tõusu taga olla ka tarbija arvestus järgmise aasta käibemaksutõusuga, enne mida ostetakse ka kallimaid tooteid, näiteks elektroonikat ja kodumasinaid.

Listmanni sõnul on makselahendusi pakkuvate kaupmeeste arv kasvanud kolmandiku võrra. «See annab kaupmehele võimaluse teha toode kliendile kättesaadavamaks ning tõsta niimoodi müüdavate toodete arvu kui ka ostukorvi väärtust. Näiteks e-poest rõivaste ostmisel võib tarbija tellida koju mitu riideeset, proovida, saata mittesobivad asjad tagasi ja maksta hiljem ainult selle eest, mis meeldis – muidu teed osteldes justkui ettemaksu, kui kaupa veel pole, aga raha on kontol broneeritud,» selgitas ta.

Ta toonitas, et kuigi tegemist on tarbijale mugava lahendusega, kaasneb sellega siiski kohustus ning iga ostuotsus tuleb hoolikalt läbi mõelda. «Kuna «osta kohe, maksa hiljem»-makseviisi summad ei ole kuigi suured – keskmine ostukorv on 437 eurot –, on lühiajalises makseviivituses kliente üldiselt vähe ning eelneva aastaga on võlglaste osakaal isegi vähenenud 20 protsenti,» nentis Inbanki Eesti partnerkanali juht.

Tagasi üles