Kaos Punasel merel tõstab kütuse ja importkaupade hindu (1)

Erkki Erilaid
Copy
Novembri lõpus tungisid huthi mässulised Jeemeni rannikul iisraeli firmale kuuluva kaubalaeva Galay Leader pardale.
Novembri lõpus tungisid huthi mässulised Jeemeni rannikul iisraeli firmale kuuluva kaubalaeva Galay Leader pardale. Foto: Houthis Media Center/Handout

Jeemeni huthi mässuliste rünnakud Punasel merel häirivad tõsiselt merekaubandust. Kuna laevad on sunnitud Suessi kanali läbimise asemel sõitma ümber Aafrika, ei jõua kaubad õigeks ajaks kohale ja kallineb nende kohalevedu.

Kuna suured laevandusfirmad loobusid ohtlikuks muutunud Suessi kanali läbimisest, sõidavad laevad ümber Hea Lootuse neeme. Kolmapäevaks oli ümber suunatud juba 121 konteinerlaeva, millel lastiks kokku üle 1,6 miljoni merekonteineri.

Laevatee läheb ringiga 8500 kilomeetrit pikemaks ja kui tavaliselt kulub konteinerlaevaga kauba saatmiseks Shanghaist Rotterdami Suessi kanali kaudu umbes 27 päeva, siis nüüd võib selleks kuluda 34–40 päeva. Lisaks kulub rohkem kütust, mis muudab iga aluse sõidu vähemalt miljoni dollari jagu kallimaks. Seejuures on kütusekulu seda suurem, mida kiiremini laev sõidab.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles