Kui varem tegid petukõnesid valdavalt vene või inglise keeles rääkivad kelmid, siis viimasel ajal on kurjategijad hakanud ohvrite poole pöörduma ka eesti keeles, hoiatab SEB pank.
Pank hoiatab: petukõnesid tehakse nüüd ka eesti keeles
Kuidas tunda ära, et tegemist on tõenäoliselt kurjategija kõnega?
- Helistajaks on väidetavalt politseinik, panga- või telekommunikatsiooni valdkonna töötaja, kes pöördub teie poole kiiresti lahendust vajava ja teie krediidiandmeid hõlmava probleemiga (nt igapäevased rahaasjad, konto kaaperdamine või varastamine).
- Helistaja tahab probleemi lahendada kohe ja telefoni teel.
- Olukorra saab helistaja sõnul lahendada krediidiandmete edastamise või internetipanka sisselogimisega.
- Helistaja palub või lausa käsib teil oma seadmesse (nt telefon või arvuti) paigaldada lisasüsteemi või tarkvara.
Kuidas pettuse ohvriks langemist vältida?
- Uurige helistaja tausta ja täpsustage, millise inimese või organisatsiooniga on tegu.
- Analüüsige kriitiliselt, kas helistaja esitatud probleem saab olla tõene.
- Ärge edastage isikuandmeid, pangaandmeid või paroole telefoni teel mitte kellelegi.
Kui olete langenud pettuse ohvriks või kahtlustate pettust, pöörduge viivitamatult panga poole, kasutades panga ametlikul kodulehel olevaid kontakte. Lisaks tuleks pöörduda politseisse.