Eesti elanike silmis tõusis mainekaimaks ettevõtteks magusatootja

PM Majandus
Copy
Kantar Emori juhataja Karin Niinas ja Orkla Eesti juht Kaido Kaare.
Kantar Emori juhataja Karin Niinas ja Orkla Eesti juht Kaido Kaare. Foto: Arno Mikkor

Kantar Emori suurettevõtete maineuuringu kohaselt tõusis Eesti elanike silmis mainekaimaks ettevõtteks Orkla Eesti. Ka varem on ettevõte esikolmikus olnud, kuid maineliider on esimest korda.

Esikolmikus on veel Circle K Eesti ja Telia Eesti. Esikümnesse kuuluvad Apollo Grupp, Swedbank Eesti, Tere AS, Coop Eesti, Eesti Pagar, A. Le Coq ja Tallink.

Kantar Emor mõõdab suurettevõtete tuntust ja mainet igal aastal ja reastamine toimub selle alusel, kui tugevaks inimesed vastavat ettevõtet peavad ja kuidas ettevõttesse suhtuvad.

«Võrreldes enamiku teiste suurettevõtetega toetub maineliider Orkla Eesti kahest mainekuvandi komponendist ‒ tugevuskuvand ning suhtumine ettevõttesse ‒ mõnevõrra enam n-ö pehmemale poolele ehk inimeste positiivsele suhtumisele ettevõttesse. Võrreldes mullusega on tõusnud inimeste hinnangud mõlemale mainetegurile,» rääkis uuringuekspert Katrin Männaste.

Orkla Eesti mainekus on kasvanud just noorte tarbijate seas, ütles Männaste. «Siin võib spekuleerida, et noortele on ehk sobinud maiustustebrändi Kalev visuaali ja pakendite värskendamine,» lisas ta.

Orkla Eesti juhatuse esimees Kaido Kaare sõnas, et tunnustus tähendab ka seda, et nende peamised brändid Kalev ja Põltsamaa on hoitud ja armastatud. «Püüame anda endast parima, et saavutatud mainet hoida,» lisas ta.

Circle K Eesti ja Telia Eesti maines ületab tugevuskuvand mõnevõrra suhtumishinnanguid, kuid mõlemad ettevõtted kuuluvad esikümnesse ka selle alusel, kuivõrd positiivselt Eesti elanikud neisse suhtuvad.

Enamik ettevõtteid tänavusest esikümnest olid kõige mainekamate hulgas ka möödunud aastal. Esimest korda jõudis mainekamate ettevõtete esikümnesse Apollo Grupp, mis mitmes varasemas uuringus püsis edetabeli teises kümnes. Tubli tõusu aastataguselt 20. positsioonilt 8. kohale tegi Eesti Pagar.

Männaste sõnul eelmise aasta languse järel ettevõtete mainekuvand üldiselt veidi paranes. «Suhtumise paranemist on märgata näiteks juhtivate energiaettevõtete puhul, mille kuvand mullu kõrgete energiahindade tõttu halvenes. Varasemast pisut tugevamana tajuvad inimesed pankasid – tänavu on avalikkuses palju räägitud pankade headest aegadest,» selgitas Männaste.

Veebiuuring viidi läbi 2.–16. novembrini ja selles osales 1153 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 esimese 270 ettevõtte hulgast, kokku 96 suurettevõtet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles