Eksperdid: Baltikumi e-kaubandusel on USA ja Lääne-Euroopaga võrreldes selged erinevused

Angelina Täker
, ajakirjanik
Copy
Venipaki rahvusvahelise äriarenduse juht Sabina Bačiulienė.
Venipaki rahvusvahelise äriarenduse juht Sabina Bačiulienė. Foto: Venipak

E-kaubandus on tugevalt kanda kinnitanud nii Eestis kui ka mujal maailmas, kuid selle kasv ei näi pidurduvat. Olukorrast Baltikumis, populaarseimatest kaubagruppidest kui ka sektori probleemkohtadest räägivad Venipaki rahvusvahelise äriarenduse juht Sabina Bačiulienė, ON24.ee turundusjuht Maarja Lenk ja Apotheka e-apteegi juht Jürgen Jänese.

Bačiulienė hinnangul iseloomustab e-kaubandust järjepidev liikumine digitaliseerimise suunas. «Traditsiooniline, nii-öelda offline-kaubandus on kahanemas. Järgmisel kümnendil kolib suure tõenäosusega märkimisväärne osa ettevõtetest veebi,» selgitab Venipaki rahvusvahelise äriarenduse juht. Sealjuures toonitab ta, et aina olulisemaks muutub kliendikogemus, mille parandamiseks kasutatakse mitmesuguseid tehnoloogilisi lahendusi.

Kliendikogemust peavad tähtsaks ka kohalikud e-poed. Lenk toob välja mugava proovimise ja tagastusvõimaluse olemasolu. «Oleme teinud klientidele tagastuste protsessi väga mugavaks. Julgustame oma kliente tellima ja kodus toodetega tutvuma. Kui toode mingil põhjusel ei sobi või ei vasta ootustele, on neil võimalus see meile tasuta tagastada. Tagastuste hulk on olnud stabiilne ja pole suures osas aastate lõikes muutunud,» selgitab Lenk ja lisab, et tasuta tagastusvõimalus muudab näiteks diivanite tellimise kliendile mugavaks ja riskivabaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles