/nginx/o/2023/12/05/15763219t1h14a4.jpg)
Soome ja Balti piirkonna suurim erakapitalil energiaettevõte Eesti Gaas toob algavaks talveks Norrast Soome Inkoo LNG-terminali kolm jääklassiga gaasilaeva, neljanda asjus käivad läbirääkimised.
Eesti Gaasi Soome tütarettevõtte juhi Pasi Näkki sõnul on gaasitarbimine Soomes pärast Balticconnectori intsidenti tavapärane ja mõneti isegi ületanud juba Balticconnectori võimsuse. «Gaasifirmad ja kliendid on saanud kindluse, et Inkoo kaudu on võimalik Soome nõudlus ära katta,» ütles Näkki.
Soome Inkoo LNG-terminali talvise võimsuse jagamisel novembris sai Eesti Gaas kuuest tarneaknast kolm, mis koos juba ühe varem broneerituga võimaldab ettevõttel tuua detsembrist kuni aprillini Soome neli gaasilaeva. Esimene laev saabub Inkoosse pärast jõule.
Eesti Gaas on enam kui kolmekordistanud sel aastal oma LNG-tarneid – möödunud aasta viie laeva asemel toob ettevõte sel aastal piirkonda 18 laevatäit LNGd. Soome ja Balti piirkonna impordist kolmandik liigub Eesti Gaasi kaudu.
Muutus pärast sõja algust
Kui varem jõudis maagaas Eestisse peamiselt mööda torustikku Venemaalt, siis pärast täiemahulist pööret läände tuuakse maagaas veeldatud kujul ehk LNGna Soome Inkoo ja Leedu Klaipeda terminali, kus see taasgaasistatakse ja lastakse võrku.
Eesti Gaasi imporditavatel LNG-tarnetel on olemas päritolutunnistused, gaas tuleb valdavalt Ameerika Ühendriikidest ja Norrast.
Soomes, Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas tegutsev Eesti Gaas kasvas möödunud aastal Soome ja Balti piirkonna suurimaks erakapitalil energiafirmaks, kes pakub klientidele maagaasi nii torugaasi, surumaagaasi (CNG) kui veeldatud maagaasi (LNG) kujul ning haldab Eesti ja Läti suurimat gaasivõrku. Välisturgudel kannab Eesti Gaas nime Elenger.