Päevatoimetaja:
Sander Silm

Uuring paljastab: interneti kasutajate kohta kogutakse varem arvatust rohkem ning isiklikumaid andmeid (2)

Copy
Internetis surfajate ning nende harjumuste ning eelistuste kohta kogutakse seni arvatust palju põhjalikumaid andmeid.
Internetis surfajate ning nende harjumuste ning eelistuste kohta kogutakse seni arvatust palju põhjalikumaid andmeid. Foto: Joshua Sortino/ Unsplash

Veebilehtede sirvimise kohta kogutakse ja müüakse edasi oluliselt detailsemaid andmeid, kui varem arvati ning pealtnäha anonüümse info põhjal on võimalik kasutaja isik tuvastada, selgub uuest uuringust. See aga jätab kasutajad väljapressijate meelevalda ning ohustab ka demokraatiat. 

Briti majandusleht Financial Times kirjutab, et andmete vahendajad on veebikasutajaid aastaid grupeerinud selliste tunnuste järgi nagu amet või hobid ja huvid. Need andmed tuginevad inimeste interneti kasutusharjumustele ehk sellele, milliseid lehekülgi nad külastavad. See isikustamata info müüakse reklaamiandjatele personaalse turunduse ja reklaami näitamiseks.

Eelmisel nädalal avaldatud mittetulundusliku Iiri kodanikuõiguste nõukogu (ICCL) uuringu tulemused aga näitavad, et kogutavaid andmekategooriaid on varem arvatust palju rohkem ja seda tehakse põhjalikumalt. Andmeid kogutakse paljude mõjukate ning tundlike erialade kohta, mille edasimüümisest reklaamiandjatele pole varem kunagi räägitud.

Tagasi üles