Endise politseijuhi plaan Omnivale: postiautod hakaku woltima ja boltima (6)

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Omniva juht Mart Mägi nuputab, kuidas postifirma autopark elektrilise vastu vahetada ja seejuures lisatulu teenida.
Omniva juht Mart Mägi nuputab, kuidas postifirma autopark elektrilise vastu vahetada ja seejuures lisatulu teenida. Foto: Omniva

Et Omniva postiautod sõidaksid edaspidi vaid elektri jõul, tuleb suurendada nende kasutusaega. Üks võimalus selleks on kaupade ja toidu kojuvedu, ütleb Omniva juht Mart Mägi.

Nii nagu iga moodne ettevõte, kõneleb ka riiklik postifirma Eesti Post (Omniva) üha enam säästlikkusest ja jätkusuutlikkusest. 2030. aastaks on seatud ka kõlav eesmärk – vähendada ettevõtte ökoloogilist jalajälge poole võrra. Praktikas tähendab see, et Omniva 1117 postiautost koosnev masinapark, mis läbib kolmes Balti riigis aastas üle 30 miljoni kilomeetri, peaks kuue aasta pärast vedama posti ja pakke juba suures osas elektri toel.

Plaani õnnestumiseks peab riiklik postifirma esmalt lahendama aga võtmeküsimuse: mida teha enam kui tuhande autoga õhtusel ajal, mil postiringile ei ole enam asja? «Meie autod on harjunud sõitma kuus kuni kaheksa tundi päevas. Ülejäänud aja seisavad nad jõude. Suur väljakutse on, kuidas seda ressurssi paremini ära kasutada ning autopargi kasulikku tööaega suurendada,» möönab Omniva juht Mart Mägi kitsaskohta.

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles