Päevatoimetaja:
Sander Silm

Väljastpoolt Euroopa Liitu saabuvaid pakke ootab uuest aastast hinnatõus

Copy
Venipaki pakiauto. Pilt on illustratiivne.
Venipaki pakiauto. Pilt on illustratiivne. Foto: Adas Vasiliauskas

Logistikaettevõte Venipak tuletab meelde, et 1. jaanuarist kehtib kõigile ELi välistest riikidest Eestisse saabuvatele pakkidele kõrgem, 22 protsendini kerkiv käibemaks. Maksta tuleb isegi siis, kui pakk on tellitud näiteks novembris.

Lätist, Leedust ja mujalt EList saabuvate pakkide puhul midagi ei muutu ning käibemaks tasutakse koos ostuga.

«Aasta lõpp on ka e-kaubanduses tipphooaeg ning seetõttu tasub ostud teha vara. Eestist, lähiriikidest ja mujalt Euroopast tellimisel peab arvestama, et nii e-poodidel kui ka logistikaettevõtetel on ohtralt tööd,» ütles Venipak Eesti müügidirektor Martten Kaldvee. Ta lisas, et tellimused liiguvad reeglina kiiresti ja ilma täiendava vormistuseta.

«Küll peab väljastpoolt ELi pakkide tellimisel kiirustama, kui on soov saadetis veel tänavu kätte saada, ning tasuda sellelt praegu kehtiv käibemaks 20 protsenti,» ütles Kaldvee.

Väljastpoolt ELi, näiteks ka Suurbritanniast ostetud paki puhul, mille väärtus on kuni 150 eurot, tuleb paki saajal paki kättesaamiseks tasuda lisanduv käibemaks, mis arvutatakse kauba väärtuse ja postikulu pealt.

Kui veebipood või müügiplatvorm on liitunud IOSS erikorraga (ühendusevälisest riigist imporditud kauba kaugmüügi erikord – toim), saab käibemaksu tasuda juba ostuhetkel. See tähendab, et käibemaks lisatakse ostu hinnale ning Eestisse jõudmisel ei ole vaja enam eraldi midagi tasuda.

Üle 150-eurostele pakkidele lisandub lisaks käibemaksule ka tollimaks. Euroopa Liidust väljastpoolt saabuva üle 150-eurose tellimuse või paki saajal tuleb paki kättesaamiseks tasuda lisaks käibemaksule ka tollimaks.

Soovitusi paki saatjale

Saadetis tuleb hoolikalt pakendada, et see jõuaks turvaliselt saajani. Mittestandardse paki kättesaamine on keerulisem.

Kui aadress või telefoninumber on vale, võib kohaletoimetamine viibida. Pakki proovitakse toimetada kliendini kolmel tööpäeval järjest, üritades leida parim kättetoimetamise aeg.

Kui kättetoimetamine kuidagi ei õnnestu, siis tuleb kaup saatjale tagastada.

Tagasi üles