Šokolaadil on ainulaadsed meeleolu parandavad omadused. Seetõttu on tarbijad traditsiooniliselt talunud hinnatõusu, et oma iha rahuldada. Sel aastal on aga olukord teistsugune. Šokolaadisõbrad pingutavad pigem püksirihmu kui neelavad kõrgemaid kulusid, vahendab Financial Times.
Tellijale
Kallinev tooraine paneb šokolaaditootjad keerulisse olukorda
Toormehindade mõju nõudlusele on Financial Times teinud illustreeriva diagrammi. Diagramm näitab seost kakaohindade ja maailma suurima ettevõtetevahelise šokolaaditootja Barry Callebaut' müügi vahel. Trendijoon oli varem suhteliselt tasane, ent viimase kahe kvartali andmed kaasates kallutab see järsult allapoole.
Üldiselt oodatakse, et nii Barry Callebaut kui ka teise Šveitsi šokolaadigigandi Lindt & Sprüngli müügimahud jäävad sel aastal samale tasemele või vähenevad. Briti butiiktootja Hotel Chocolat on kehvemas olukorras, osaliselt ebaõnnestunud väliskaubanduse laienemise tõttu. Grupi müük oli juulis 10 protsenti madalam. Eelmise aasta kasum muutus kahjumiks.