Toidutootja Mamma kasum kukkus kivina

BNS
Copy
Saarionen Eesti tehas 2007. aastal.
Saarionen Eesti tehas 2007. aastal. Foto: Marina Pushkar / Scanpix

Toiduainekontserni Saarioinen Eesti OÜ, mis kasutab Mamma kaubamärki, käive kasvas mullu aastaga 12,8 protsenti 18,6 miljoni euroni, ettevõtte kasum kukkus aga pea 1,3 miljonilt eurolt 237 600 eurole.

81-protsendise kasumi vähenemise taga on ettevõtte selgitusel suurenenud kulud energiale, transpordile ja toorainele ning tööjõukulude kasv. Energiakulud kasvasid pea kaks korda, 537 100 eurolt enam kui ühe miljoni euroni.

Müük Eesti klientidele suurenes 21,4 protsenti ligi 14 miljoni euroni, kuid eksport vähenes 7,4 protsenti. Ekspordi osatähtsus moodustas 24,6 protsenti. Peamiselt teeniti tulu omatoodangu müügist, 17,3 miljonit eurot. 1,2 miljonit eurot teeniti ka importkaupade müügist, ülejäänud tulu, 56 100 eurot, tuli firma sööklast.

Mullu investeeris ettevõte 427 000 eurot, millest suurem osa läks olemasolevate hoonete ja rajatiste renoveerimiseks ning tehase ventilatsioonisüsteemi ja tootmisseadmete uuendamiseks. 2023. aasta planeeritav investeeringute maht on 406 000 eurot, milles enamus läheb energiatõhususe tõstmiseks ja tootmise automatiseerimise ning digitaliseerimine edendamiseks.

Aasta keskmine töötajate arv oli 117, 12 vähem kui 2021. aastal. Lisaks oli kollektiivis 35 renditöötajat, viie võrra rohkem kui aasta varem. Tööjõukulud kasvasid aastag 3,7 miljonilt eurolt 4,4 miljoni euroni.

Saarioinen Eesti Osaühing asutati 4. oktoobril 1995. aastal, ettevõte kuulub Saarioinen OY kontserni. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles