Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

A1000 Market: toidupoed suruvad kliendi jõuga selvekassasse (6)

Copy
A1000 Market Lasnamäel.
A1000 Market Lasnamäel. Foto: Eero Vabamägi / Scanpix

Odavpoodide keti A1000 Market juhi Tarmo Lauringu sõnul on paljud poed, kohvikud, kinod ja telekomifirmad lõpetanud inimteenindajate ning osalt ka sularaha kasutamise, mis muudab inimeste elu keeruliseks või on lausa ebaseaduslik.

Lauringu sõnul on suured toiduketid surunud kliendid jõuga iseteeninduskassadesse ja neilt sellega valiku ära võtnud. Sellega on paljud poeketid tema hinnangul inimteeninduse klientidele teadlikult piinarikkaks teinud.

«Sisuliselt sarnane on olukord ka näiteks telekomifirmade klienditeenindusega, kuhu kirjutades või helistades vastab kõnerobot, millest tavaliselt kasu pole. Klient annab lõpuks tegelikult lihtsalt alla ega saagi abi,» ütles Lauring.

«Poodide nutikassadel on kindlasti omad eelised, näiteks paari asja ostmine ja kiiresti lahkumine. Samas arvutasime välja, et inimteenindajaga saab ostud siiski keskmiselt kiiremini tehtud, eriti suurema ostukorvi puhul,» ütles Lauring.

Lauring lisas, et klientide küsitlus on näidanud, et rohkem eelistatakse inimteenindust. «Ka on toidupoodide iseteeninduskassadega pidevalt probleeme – masin ei loe triipkoodi, vanuse tõestamiseks peab kutsuma teenindaja ning piinlikud pistelised kontrollid varaste püüdmiseks,» sõnas Lauring.

Inimeste asendamisel masinatega on liiale mindud

«Viimasel ajal on inimeste masinatega asendamine ületanud juba seaduslikkuse piiri. Hiljuti ei jõudnud sõbra lapsed kinno, sest ema andis neile kaasa sularaha, aga tasuda oli võimalik ainult terminalis ning kaardiga,» rääkis Lauring ja lisas, et kaupmeestel ei ole Eestis õigust sularaha vastuvõtmisest keelduda. 

Inimeste masinatega asendamise peamine eesmärk on kokkuhoid. Kui aga inimene teeb kogu kassapidaja töö ära, siis peaks talle selle eest maksma ka nii-öelda töötasu ehk pakkuma allahindlust, leiab Lauring.

«Paradoksaalselt on Eestis pea täielikult iseteenindusele üle läinud just kallimad poeketid, mis juba niikuinii küsivad sama kauba eest rohkem raha. See näitab ülbust ja ahnust, et tegelikult inimeste arvamus ei lähe korda – võta või jäta,» märkis Lauring.

«Tegime teadliku otsuse jätta oma poodidesse ka edaspidi inimteenindus alles. Paljud kliendid endiselt eelistavad seda ja nii säilivad ka vajalikud töökohad. Iseteenindus peaks olema valik, mitte peale surutud kohustus,» lisas Lauring.

A1000 Marketi ketti kuulub Eestis 13 kauplust.

Tagasi üles