Eesti ettevõtja Jaapani turule minekust: kõik on super aeglane ja midagi ei liigu

Aimur-Jaan Keskel
, majandusajakirjanik
Copy
HUUMi asutaja Siim Nellis.
HUUMi asutaja Siim Nellis. Foto: Huum

Saunakeriste tootjafirma HUUM asutaja Siim Nellis rääkis esmaspäeval välisministeeriumis toimunud kaubandusseminaril oma kogemusest USA ja Jaapani turule sisenemisel.

Nellise sõnul on probleemid uuele turule sisenemisel logistilised, kultuurilised ja seadusandlikud.

Näiteks USA turule minekul oli üllatav, et seal aktsepteerivad kliendid ainult kohaliku ettevõtte UL ohutusstandardi märgist ning alternatiividest nad kuulnud ei ole, ehkki rahvusvahelisi standardeid on mitu. Nellise sõnul on see ULi USAs tehtud osava müügitöö tulemus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles