/nginx/o/2020/07/15/13212722t1hda40.jpg)
Eesti Kaubandus-Tööstuskoda kirjutas rahandusministeeriumile, et ei toeta praeguses majanduslanguse olukorras ühegi uue maksu, sealhulgas mootorsõidukimaksu kehtestamist.
Kaubanduskoda mõistab, et mootorsõidukimaksu kehtestamise üks oluline eesmärk on suurendada riigieelarve tulusid, mis on seotud sooviga liikuda riigieelarve tasakaalu poole, kuid see eesmärk ei tohi olla ülimuslik ega tugineda püüetele koguda rohkem maksutulu läbi uute maksude kehtestamise.
Kaubanduskoda tegi ettepaneku jätta eelnõust välja punkt, mis sätestab mootorsõiduki vanusest sõltuva aastamaksu ja registreerimistasu eraisikute puhul. Kaubanduskoda toob ka välja, et iga-aastast maksu tuleks tasuda üksnes nende Eesti liiklusregistrisse kantud sõidukite pealt, mis on aktiivses kasutuses ja millel on kehtiv liikluskindlustus ning maksustamisperiood oleks seotud liikluskindlustuse kehtivusega.
Koda soovitab leida fantoomsõidukite probleemile eraldi lahenduse, mis võimaldab fantoomsõiduki omanikel fantoomsõiduki senisest lihtsamini registrist kustutada. Ka soovitab kaubanduskoda võtta kasutusele lahendusi, et tõhustada mootorsõidukimaksu kehtestamisel järelevalvet selle üle, et uue maksu tõttu ei hakataks Eesti teedel veelgi rohkem alaliselt sõitma Tšehhi, Leedu või mõne teise riigi registrisse kantud sõidukitega, et vältida Eestis mootorsõidukimaksu tasumist.
Kaubanduskoda soovib ka teada, mis on mootorsõidukimaksu kehtestamise eesmärk, sest seletuskirja järgi on eesmärkideks muu hulgas ergutada inimeste autoostuvalikuid keskkonda vähem koormavate sõidukite suunas ning toetada autost loobumist. Koja tellitud Norstati uuringust selgus, et 35 protsenti vastanutest on viimase kahe aasta jooksul sõitnud autoga vähem või sama palju, kuid säästvamalt. See näitab, et inimesed on motiveeritud ka ilma maksuta muutma oma autokasutust säästvamaks.
Koda soovib teada, mis on mootorsõidukimaksu sihtotstarve ja soovib seetõttu, et eelnõusse lisataks säte, mille järgi tuleb mootorsõidukimaksust riigieelarvesse laekunud raha kasutada maanteetaristu hoiuks ja arendamiseks ning vähem saastavamate liikumisvõimaluste edendamiseks.
«Uue maksu kehtestamine vähendaks ettevõtete konkurentsivõimet ega aitaks kuidagi välja tulla majanduslangusest,» kommenteeris koja juht Mait Palts. «Praegu peaks riigieelarve tasakaalust olema riigi jaoks olulisem prioriteet ettevõtluskeskkonna konkurentsivõime parandamine või vähemalt selle säilitamine, kuid mootorsõidukimaksu kehtestamine töötab sellele eesmärgile vastu.»