Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kasutatud autode müüja: ostjad on järsult oma käitumist muutnud (1)

Copy
Bigbank Eestis on käesoleva aasta algusest väljaantud autolaenude maht 40 protsenti kõrgem võrreldes viimase kolme aasta keskmisega ning 30 protsenti kõrgem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Bigbank Eestis on käesoleva aasta algusest väljaantud autolaenude maht 40 protsenti kõrgem võrreldes viimase kolme aasta keskmisega ning 30 protsenti kõrgem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Foto: Elmo Riig

Viimase paari aastaga on Eestis kasutatud autode ostjad muutnud murranguliselt oma ostukäitumist. Sõidukeid tellitakse müügiportaalidest nagu riideid, üksnes pildi ja kirjelduse järgi otsustades. 

Kasutatud autode müüja Longo grupi müügidirektori Rainer Uukkivi sõnul on nad tänavu toimetanud Eesti inimestele koduukse ette üle 300 sel viisil ostetud sõiduki. «Viis aastat tagasi kujunes sündmuseks, kui Eestis anti kliendile üle esimene e-poest ostetud uus Škoda. Teslasid saabki üksnes veebilehe kaudu soetada. Nüüd saab see suundumus tavapäraseks ka kasutatud autode turul,» ütles Uukkivi.

Uukkivi sõnul hakkas Longo sihipäraselt panustama veebimüüki 2019. aastal koroonapandeemia puhkemisel. «Lähteülesandeks oli luua müügikeskkond, kust kliendil oleks võimalik saada pakutavatest sõidukitest parem ülevaade, kui autoplatsil ringi jalutades. Kõige keerulisem selle juures oli pälvida klientide usaldus, et ta ei osta veebist autot nagu põrsast kotis,» rääkis ta.

Tagasi üles