Komisjon leidis, et tarbijal on õigus kauplejale esitada kahju hüvitamise nõue, kuid komisjon ei saa rajada otsust üksnes tõendamata väitele. Komisjon selgitas, et kahju hüvitamise nõudes tuleb nõude esitajal selgelt esile tuua ja tõendada kahju tekkimine ja kahju suurus, teisel poolel lasunud kohustus ja selle rikkumine ning rikkumise ja tekkinud kahju vahel põhjuslik seos.
Komisjon leidis, et tarbija ei ole tõendanud, et kaupleja poolt üleantud seade ei vasta kokkulepitule ning et tootel on puudusi, ja seetõttu ei saanud tarbija nõuet rahuldada.
Mida on vaja vaidluse edukaks lahendamiseks?
Kuigi tarbijavaidluses ei saa panna pooltele ebamõistlikult suurt tõendamiskoormust, pole siiski komisjonil võimalik otsust teha, kui puuduvad tõendid ja objektiivne teadmine vaidluse asjaoludest. Komisjon vaidluse poolte eest ise tõendeid ei kogu ega tasuta ekspertiise ei tee, ekspertiis tuleb tellida ja tõendid esitada oma väiteid tõendada soovival poolel.
Seega on edukaks asja lahendamiseks kindlasti vaja esitada mõlemal vaidluse poolel oma väidete ja asjaolude kinnitamiseks tõendeid. Tegemist on üldise lepingulise vaidluse lahendamiseks vajaliku kohtumenetluse põhimõttega, mille kohaselt pool, kes mingile asjaolule tugineb, peab seda ka tõendama.
Tõendite puudumisel jääb nõue rahuldamata või lõpetatakse menetlus asja lahendamise võimatuse ja tõendite puudumise tõttu.
Millele tõendamise juures erilist tähelepanu pöörata?
Tõendiks võivad olla dokumendid (lepingud, maksedokumendid, poolte kirjavahetus, aktid, fotod, videod), aga ka kirjalikud selgitused toimunu kohta, eksperdi või spetsialisti arvamused jmt. Tarbijavaidluse lahendamisel ei ole võimalik ära kuulata tunnistajaid, kuna selleks puudub komisjonil pädevus.