Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Swedbank: kaubanduskeskused peavad kohanema uue generatsiooniga (2)

Copy
Kaubanduskeskused peavad ostjate meelitamiseks rohkem vaeva nägema. Pildil Barra Crew tantsutrupp ja pesu moeshow T1 kaubanduskeskuse aatriumis.
Kaubanduskeskused peavad ostjate meelitamiseks rohkem vaeva nägema. Pildil Barra Crew tantsutrupp ja pesu moeshow T1 kaubanduskeskuse aatriumis. Foto: Mihkel Maripuu

Swedbanki Baltikumi ärikinnisvara turuülevaate kohaselt on kaubanduskeskuste külastatavus tõusnud pandeemiaeelsele tasemele, kuid samas on uue põlvkonna tarbimisharjumused teistsugused, mistõttu külastajate ootustele vastamiseks tuleb jätkuvalt teha investeeringuid pakutavate teenuste valiku laiendamisse.

Pandeemia ajal kasvas e-poodlemine kiiresti ja märkimisväärselt, kuid piirangute lõppedes tulid inimesed kauplustesse tagasi. Siiski on Baltikumi e-kaubanduse osakaal endiselt oluliselt väiksem, kui seda on näiteks USAs või Ühendkuningriigis, teatas pank.

«Traditsiooniliste kaubanduskeskuste üldine vakantsuse määr oli tänavu teises kvartalis jätkuvalt madal, Tallinnas 4 protsenti, Riias 6,1 protsenti ja Vilniuses 2,2 protsenti. Siiski ei ole turu üldine vakantsus jaotunud kaubanduskeskuste vahel ühtlaselt, just väiksemate ja moraalselt amortiseerunud keskuste vakantsuse suurenemiseks on suur surve, mis tähendab vajadust keskuste kontseptsiooni uuendamise järele,» ütles Swedbanki kinnisvara ja ehituse osakonnajuht Ero Viik.

Tagasi üles