Tallinna tehnikaülikooli majandusteaduskonna lektor René Arvola sõnul pole ostupaanikaga kaasaminek ainult viimase aja mood, vaid on toimunud moest sõltumata, sest mõtlemiseks pole aega, mistõttu tehakse ebaratsionaalseid otsuseid.
TTÜ lektor ostupaanikatest: justkui ainult pannkooke söödakski
«Munad, suhkur, jahu - võiks arvata, et inimesed ainult pannkooke söövadki,» sõnas Arvola ERRi uudisteportaalile.
Odavalt tarbimise soov ei ole TTÜ lektori sõnul kindlasti kõigil tarbijatel, kuid siiski paljudel ja nemad ongi paanika kütuseks ja ka paanika kannatajateks.
«Sageli arvatakse, et hinnatundlikkus on seotud majandusliku heaoluga ning et Eesti tarbija on odava hinna peal väljas vaid seetõttu, et meie sissetulekud on lääne ja põhja pool asetsevatest naabritest madalamad,» selgitas ta.
Tegelikult on hinnatundlikkus psühholoogiline, mitte majanduslik näitaja, sest hinnatundlik inimene saab rahulduse teadmisest, et tal õnnestus midagi odavamalt osta ja enda arvates kaval olla, kuigi hiljem võib selguda, et odav hind läks tarbijale kalliks maksma.