Euroopa autotööstused suudavad toota ligi miljon autot aastas rohkem, kui kohalikud ostjad vajavad, töötajate koondamine ja tehaste sulgemine on aga kulukas ning nüüd otsivad töösturid poliitikuilt tuge.
Euroopa autofirmad hädas: liiga suured tehased
Genfi autonäitus tähendab ennekõike poisikeseliku uudishimu rahuldamise kohta: suured, väiksed, odavad ja meeletult kallid autod. Sel aastal oli näitusele toodud üle saja uue mudeli lootuses, et need hakkavad inimestele meeldima. Paljude ettevõtete juhtide näod olid aga taas murelikud. Liiga suured tehased, oli töösturite põhiline arutlusteema autonäituse ajal, kirjutas Guardian.
Guardian kirjutas, et Euroopa autotööstused suudavad toota vähemalt miljon autot aastas rohkem, kui siinmail vajatakse. Euroopa suuruselt teise autotootja PSA Peugeot Citroën juht Philippe Varin ütles, et eeskuju tuleks võtta terasetööstuselt. Ka see tööstusharu oli paisunud liiga suureks ega leidnud oma toodangule enam ostjaid. Varin oli ise terasetegija Coruse juht varem.
«Meil on varasemast kogemusi, näiteks terasetööstuse liiga suured tootmisvõimalused oli probleem, mida õnnestus selgitada Euroopa Liidu tasemel, selgitustöö oli väga efektiivne,» lausus Varin. «Miks mitte meenutada varasemaid õppetunde. See on väga kasulik.»
Euroopa autotööstuse liidu ACEA peasekretär Ivan Hodac lisas, et tööstusharu probleeme ei saa lahendada vaid riikide kaupa. «Meil on vaja lepet Euroopa Liidu tasandil, aga see ei sünni kergelt,» lausus ta.
Fiati tegevjuht Sergio Marchionne märkis, et struktuurne probleem tuleb lahendada euroliidu tasemel, sest Euroopa Liit korraldab ühisturgu. Analüütikud lisasid, et autotöösturid sooviksid tööliste vallandamise reeglite lõdvendamist.
ELi tööstusvolinik Antonio Tajani ütles Financial Timesi teatel, et «intensiivistab jõupingutusi» autotootjate kasutuses olevate «vahendite võimendamiseks».
Et kulusid kokku hoida, sõlmisid GM ja PSA hiljuti liidu. Varin ütles, et kui nad suudavad toota Peugeot’sid ja Citroëne, siis suudavad nad valmistada ka GMi mudeleid.