Elisa hoiatab: meie klienditeeninduse numbrit kasutatakse petukõnede tegemiseks

PM Majandus
Copy
Elisa esindus.
Elisa esindus. Foto: Remo Tõnismäe / Postimees / Scanpix

Elisa kliendid on viimastel päevadel teada andnud petukõnedest, mis tulevad Elisa klienditeeninduse telefoninumbriga identselt numbrilt – 6 600 600.

Elisa infoturbejuhi Mai Krafti sõnul on petukõnede sisu kohati erinev, kuid lõppeesmärk on sama – kas kätte saada isikuandmed, nakatada kliendi seade pahavaraga ja/või pääseda ligi inimeste pangakontodele. «Kõnes väidetakse, et helistajaks on Elisa töötaja ja soovitakse, et klient allkirjastaks tagantjärgi lepingu või soovitatakse tal alla laadida rakendus Google Playst,» rääkis Kraft.

Kõnesid tehakse nii eesti kui ka vene keeles.

Näited klientidele tehtud petukõnedest:

Elisa numbrilt tuleb kõne kliendile ja klient võtab selle vastu. Öeldakse, et klient on ostnud endale uue seadme ja nüüd on vaja allkirjastada leping, mille vormistas telefoni ostmisel;

Elisa numbrilt tuleb kõne kliendile ja klient võtab selle vastu. Öeldakse, et klient on teinud toimingud enda numbri üleviimiseks teise operaatori juurde ja nüüd oleks vaja allkirjastada leping;

Elisa numbrilt tuleb kõne kliendile ja klient võtab selle vastu. Öeldakse, et klient on soovinud enda telefoninumbrit muuta ja keegi on saanud ligipääsu tema Smart-ID koodidele ning soovitatakse laadida alla Google Playst rakendus. Rakendus on nakatunud pahavaraga.

Elisa soovitused klientidele

Liikvel on Elisa nimel tehtavad petukõned, kus helistaja numbrina näidatakse Elisa kliendiinfo telefoninumbrit 6 600 600. Kui klient saab taolise kõne ning kahtlustab, et see on petukõne, tuleb kõne katkestada ja helistada ise uuesti tagasi numbrile 6 600 600. Nii saab klient kiiresti kindlaks teha, kas ta suhtleb päriselt Elisa klienditeenindusega.

Juhul, kui klient tegi petturi soovil mõne tegevuse: laadis alla programmi, logis sisse mõnda keskkonda ja/või sisestas PIN-koodid, soovitame kliendil toimida järgnevalt:

Pöörduda enda panga poole ning kontrollida, et pangakontodelt ei ole tehtud tundmatuid ülekandeid;

Kontrollida, et loodud ei ole uut Smart-ID kontot. Kui klient tuvastab, et see on juhtunud, saab ta pöörduda Smart-ID klienditoe poole e-posti aadressil help.ee@smart-id.com; kontrollida, et arvutisse ei ole tekkinud tundmatuid programme (nt Anydesk). Kontrollida oma arvuti üle ka viirustõrjelahendusega;

Klientidel palume Elisat teavitada kõikidest juhtumitest, kus nad on langenud petukõnede ohvriks e-posti aadressil security@elisa.ee. Kirjas on vaja välja tuua telefoninumber, millele helistati, kõne aeg ning ka tegevus, mida pärast petturite kõnet tehti;

Juhul, kui klient on petukõnede tõttu kahju kannatanud, tuleb kliendil pöörduda politseisse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles