Õiguskantsler: firmade suhtluskultuuri saab muuta klientide rahulolematus

BNS
Copy
Õiguskantsler Ülle Madise.
Õiguskantsler Ülle Madise. Foto: Mihkel Maripuu

Õiguskantsler Ülle Madise sõnul on klientide rahulolematus ja solidaarne käitumine tarbimisühiskonnas peamine jõud, mis sunnib ettevõtteid oma suhtluskultuuri muutma.

Õiguskantslerile saadetud kaebekirjas toodi välja, et ühes kaubandusketis kõlavad venekeelsed helireklaamid ning restoranides kasutatakse mitmekeelseid menüüsid. «Keeleseaduse järgi peab Eestis saama kõiki asju ajada eesti keeles, see nõue kehtib ka kaubandus- ja teenindusasutuste kohta. Kui lisaks eesti keelele antakse teavet ka muudes keeltes, ei ole see otseselt keelatud,» märkis Madise vastuses.

«Kinnitan, et ei haiglas ega arsti juures ei ole kellelgi õigust nõuda arstidelt ja õdedelt eesti keele asemel suhtlemist vene keeles või mõnes muus keeles. Seaduse järgi peavad arstid, õed ja hooldajad oskama piisavalt eesti keelt. Loomulikult aitavad arstid ja õed ka neid patsiente, kes eesti keelt ei oska,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles