Postimees käis kahe päeva jooksul ringi nii Tallinnas kui ka Harjumaal ja arvutas koos inimestega välja, kui palju hakkavad nemad automaksu maksma.

Vestlesime kahe päeva jooksul umbes 70 inimesega, kellel on väga erisugused autod. Neist artiklisse jõudis vaid kümme näidet. Kokkuvõttena võib öelda, et ehkki loosse jõudnud autodest sai kõige kõrgema aastamaksu osaliseks 2015. aasta Ford Mustang, kohtusime ka mitme inimesega, kellel tuleks mitu kord kõrgemat automaksu tasuda. Vestlesime näiteks Dodge RAMi omanikuga, kelle aastamaks oleks üle 800 euro, ning BMW X7 luksusmaasturi omanikul tuleks aastas välja käia umbes 800 eurot. Paraku ei tahtnud Dodge’i omanik oma nime, näo ja autoga esineda ning BMW maasturi omanik oli luksusauto võtnud täisteenusrenti ehk teda automaks otseselt ei puuduta.

Palju oli neid, kes isegi ei tahtnud oma automaksu suurust teada, sest neid see ei huvitanud. Samas oli aga ka väga kriitilisi inimesi, kes lihtsalt oma nime ja näoga esineda ei soovinud. Näiteks rääkis üks Porsche Cayenne’i roolis istuv naisterahvas meile, kuidas õpetaja palga ja nelja lapse kõrvalt hakkab olema raske automaksu tasuda. Samas oli aga ka neid, kelle autod olidki pigem madalama klassi sõidukid ning kes nentisid, et uus maks on koormaks.

Üldpilti vaadates võib öelda, et automaksu puhul on selges soosingus vanemad sõidukid ning alati ei ole ka tähtis, milline on nende CO2-heide. Näiteks tuleks natukene üle saja euro automaksu tasuda 2008. aasta Audi omanikul, kelle auto kapoti all 3,2-liitrine bensiinimootor. Mida uuem auto, seda suurem on tõenäosus, et rahakotti tuleb rohkem kergendada.

Kommentaarid (7)
Copy