:format(webp)/nginx/o/2023/04/11/15250260t1h6f75.jpg)
Sooduspakkumiste jahtimine võib olla taandumas, kuna need pole nii soodsad kui varem.
Alanud nädalal alustavad USA kolm suurt jaekaupmeest müügikampaaniad. Jaekaubandusgigandi Walmart endine USA juht Bill Simon hoiatas, et tarbijad võivad esimest korda viimase kümne aasta jooksul hakata tõrkuma.
Tema sõnul on tarbijatel kokku kuhjunud palju ebameeldivaid arenguid. Nendeks on inflatsioon, kõrgemad intressitasemed, USA riigieelarve puudujäägi ümber käiv tsirkus, polariseerunud poliitika ja õppelaenu tagasimaksed, lisaks kasvavad geopoliitilised pinged, mida võib näha Iisraelis.
«Sedasorti murede kuhjumine mõjutab tarbijate käitumist,» rääkis ta CNBCile. «Esimest korda pika aja jooksul on tarbijal põhjus piirata tarbimist.»
Teisipäeval algab Amazoni kahepäevane Prime Big Salesi müügiüritus. Walmart ja Target püüavad konkureerida oma soodusmüükidega.
Simon nimetas ühe arengu, mis on ühine kõigile kolmele – tänavu pole soodustused enam kuigi suured. Ja jaekaupmehed pole tegelikult uhked hinnakujunduse üle.
«Tavaliselt öeldakse, et 50-tolline teler vms maksab 199 dollarit või midagi,» ütles ta. «Ja nüüd nad räägivad vaid, et 50-tolline teler on 40 protsenti odavam. Protsentuaalsetele allahindlustele mängitakse siis, kui sa pole tegelikult uhke oma soodsa hinna üle.»
Selles süüdistab ta inflatsiooni. Viimasel kahel kuul on jaekaupmeeste aktsiad surve all. Kõige halvemini on läinud Targetil, mille aktsia on kaotanud selle ajaga 19 protsenti.
Simon, kes on ka Darden Restatuantsi ja HanesBrandsi nõukogu liige, usub, et Walmartil on praegu konkurentide suhtes käes ikkagi kõige paremad kaardid.
«Selle põhjus on toidukaupade äris,» lausus ta. «Neil on tähelepanu pälvivad hinnad ja toiduostjad, mille tõttu peaks neil tulema ehk konkurentidest parem jõuludeks valmistumise müük.»