Muutuste ajastu nõuab kiiremini uute meetodite kasutuselevõttu, aga eriti muutust mõtlemises. “Meil on vaja vajaduspõhiseid teenuseid-tooteid. Siiani on puudunud proaktiivne ideekorje – vanamoodne turu-uuring või statistika ei ole dialoog sihtrühmadega,” tõdes tänavusel Paide Arvamusfestivalil väga tabavalt Marek Mühlberg Rohelistest. Kuidas tekitada dialoogi klientide ja koostööpartneritega ning kuidas see rasketel aegadel aitab ettevõtetel olla efektiivsem ja hoida fookust?
Kuidas vastata kliendi vajadusetele ning leida tooted, mida armastatakse ja ostetakse?
Kliendi mõtete lugemine
Kas juhina oled tihti mõelnud, et küll oleks lihtne, kui suudaks lugeda klientide mõtteid ja tuua turule uued kontseptsioonid, teenused ja tooted, mida kliendid armastavad ja on seega kasumlikud? Täna on see juba võimalik – siis kui kaasame kliendid äriarendusse varem – enne toote turule toomist. Ja ma ei räägi siin kirjalikust küsitlusest “millist teenust sa tahaksid?”, sest kliendid ei ole äriarendajad. Ma räägin päris dialoogist, kus inimesi kuulatakse ja mõistetakse – nende tänast elustiili, harjumusi, aga ka seda, mis tekitab peavalu ja paneb sotsiaalmeedias sõpradega jagama ja kiruma. Mis oleks kui suunaks selle info hoopis ettevõttesse?
Dialoog on äriarengu kütus
“Ma poleks arvanud, et kliendiuuringul saab olla nii võimas mõju – polnud enne kogemust. Nüüd aga peale uuringut on meil laual Nõmme turu arenguprojektid pooleteiseks aastaks ning arusaam, mida Nõmme kogukond ja turu külastajad vajavad,” sõnab Nõmme turu juhataja Kersti Otteson.
Ka ehitusvaldkonnas on mõistlik esitada enne kopa maha löömist küsimusi stiili: Milline on täna ootus kodule ridaelamus? Kes on see sihtrühm? Kui suur peab olema panipaik ja kodukontor? Nii alustas Pineredi kinnisvaraarendus. „Meie sooviks oli paremini mõista oma klientide vajadusi ja ootuseid uue kodu rajamisel. Lisaks teadsime koguaeg, et tugeva brändi loomine on meie äri jaoks eluliselt vajalik, kuid me ei osanud õigest otsast peale hakata. Katsusime iseseisvalt mõtestada, aga see kõik jäi väga kuivaks. Täna oleme seda väga tugevalt oma äriloogikasse sisse põiminud ja tööd tugeva brändi üles ehitamise kallal jätkub kindlasti veel päris mitmeks aastaks,“ tõdes Pineredi juhtkond.
Lühidalt: aegadel, kus kindlust homse osas on vähem, annab dialoog koos mõtestamisega ärieduks tõuke – olla efektiivsem, teha seda, mis päriselt kliendile korda läheb ja viia tegevused vastavusse ka brändi lubadustega. Kõike ei peagi ise teadma ja oskama – väärt partnerid aitavad värske pilguga küsida õigeid küsimusi ning mõista seoseid. Selleks, et tekiks paremad kliendisuhted, parem kommunikatsioon ja vajaduspõhised tooted-teenused. Kliendiuuringud – aitame mõista kliente ja mõtestada ärisid.
Loo autor on
Mari Arnover
Teenusedisainer ja brändistrateeg, kes käib praktikuna oma teadmisi jagamas ka Tartu Ülikooli Pärnu kolledži teenusedisaini magistriõppes.