Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

STARTUP DAY Iduettevõtte juht: hotelli järjekordades passimine lõppeb lähiaastatel

Copy
Hotelbuddy tegevjuht ja kaasasutaja Kadi Saadlo Startup Day pitching-​võistluse finaalis.
Hotelbuddy tegevjuht ja kaasasutaja Kadi Saadlo Startup Day pitching-​võistluse finaalis. Foto: Kiur Kaasik/Kiur Kaasik

Mõne aasta pärast on hotelli veebi teel sisse-välja registreerumine ja digitaalsed toavõtmed sama levinud kui veebis lennule registreerumine, rääkis iduettevõtte Hotelbuddy kaasasutaja ja tegevjuht Kadi Saadlo sTARTUp Day taskuhäälingus.

Hotelbuddy on Eesti iduettevõte, kes pakub digitaalse sisse-välja registreerumise teenust väiksema ja keskmise suurusega hotellidele, kel pole mõttekas selleks ise tarkvara arendada.

Mõte säärast teenust osutama hakata, tekkis Saadlol enda praktilisest kogemuse pinnalt, kuna ta juhtis 2021. aastani Tallinna kesklinnas kaht hotelli. Probleem, mida Hotelbuddy lahendab, on talle sestap hästi teada. «Inimesed ei soovi enam vastuvõtulaua järjekorras aega kulutada ja pabereid täita, kui nad saavad veebis mõne klikiga vajalikud toimingud teha,» hindas Saadlo.

Hotellbuddy tegevjuhi sõnul valmistavad vastuvõtulauas looklevad järjekorrad meelehärmi ka personalile. «Kutsusime omakeskis pärastlõunast tipptundi «trammiks». Mitme tunni jooksul said administraatorid tegeleda vaid külaliste sisse- ja väljaregistreerimisega ega saanud neile pakkuda sellist personaalset külastajakogemust, nagu oleksime soovinud,» meenutab ta.

Hotellijuhi rollis olles hakkas Saadlo probleemile digilahendusi otsima, kuid edutult. «Sobivaid teenuseid kas polnud või olid need liiga kallid». Kui hotelli IT-partner teatas, et hakkab vastavat tarkvara arendama, lubas Saadlo, et hakkab esimeseks kliendiks. Juhtus aga nii, et 2021. aastal elukaaslase kannul Riiasse kolides ning hotellitöö Tallinnas selja taha jättes sai Saadlost hoopis värske idufirma kaasasutaja ja tegevjuht.

Konkurents paneb asjad paika

Tänaseks kaks aastat tegutsenud Hotelbuddy pakub hotellidele klienditeekonna haldamise täislahendust. Teenuse pluss on, et hotellitoa avab füüsilise võtme või kaardi asemel külalise meilile saadetud personaalne digivõti, mistõttu pole administraatori poole vaja pöörduda. Erinevalt mitmetest konkurentidest pakub Hotelbuddy hotellidele ka riistvara, mis võimaldab olemasolevad ukselukud 15 minutiga võtmevabaks muuta ning lihtsustab rakenduse kasutuselevõttu, väidab Saadlo.

Hetkel on ettevõttel kliente Eestis, Lätis ja Itaalias; järgmise investeeringuringi toel loodetakse laieneda järgmistele Euroopa turgudele. Täna on lahendus suunatud keskmise suurusega hotellidele, kus on rohkem kui 50 tuba ja mis ei kuulu suurtesse hotellikettidesse. «Suured hotelliketid, nagu näiteks Hilton, on enamasti välja arendanud oma süsteemi. Meie kliendiks on sõltumatud hotellid, mis moodustavad Euroopas 64 protsenti turust,» rääkis Saadlo. Tulevikus soovib ettevõte teenust laiendada ka väiksematele hotellide ning külalismajutuse pakkujatele.

Saadlo on veendunud, et lähima viie aasta jooksul saab pikkadest järjekordadest hotelli vastuvõtulaudades ajalugu. Digilahendustele üleminekut kannustab Hotelbuddy tegevjuhi sõnul see, et majutussektor on äärmiselt konkurentsitundlik. «Kui üks piirkonna hotelli võtab digilahendused kaasa ja saab seeläbi klientidele soodsamaid hindu ja paremat teenindust pakkuda, siis teevad peagi sama ka konkurendid,» ütles ta.

Saadlo sõnul on hotellindus ajalooliselt 10-20 aastat lennundussektori kannul sörkinud. «Näiteks online-broneerimissüsteemid võeti kõigepealt kasutusele lennunduses ja kümmekond aastat hiljem hotellides. Tänaseks on veebi teel lennule registreerumisest saanud normaalsus. Aeg on küps, et järgneva 3-5 aasta jooksul juhtuks sama hotellides,» ennustas ta.

Märksõnad

Tagasi üles