Skip to footer
Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Kaupmees: hindade külmutamine on silmapete

A1000 Market Lasnamäel.

A1000 Market odavpoodide keti juhi Tarmo Lauringu sõnul lubab praegu 3–4 suurt jaeketti oma reklaamikampaaniates «hinnad alla tuua» või «seisma panna», kuid allahindlused saavad toimuda ainult kas kohalike tootjate surve alla panemisega või poekettide enda kasumi arvelt.

«Ütlen otse, et ma ei usu ühtegi reklaami toiduhindade külmutamisest või langetamisest – toidukorvi hinnavõrdlused seda ei kinnita ja sisuliselt on see tarbijale valetamine. Kui mõned üksikud tooted välja jätta, siis tegelikult pole mingit laiemat hinnalangust toimunud ega seda pole mõtet ka edaspidi oodata, pigem vastupidi» ütles Lauring.

«Me ise näeme, et sisseostuhinnad ei lange. Üldine inflatsioon jätkub, tõusevad nii palgad kui tootmiskulud ning varsti ka käibemaks. Suured jaeketid on tootjaid survestanud nii, et see on jõudnud piirini, kust enam palju rohkem pole võimalik pigistada. See on absurdne olukord, kui tootja teenib 5 protsenti ja edasimüüja paneb otsa 50 protsenti,» rääkis Lauring.

«Reaalsed hinnad saaksid edasi langeda ainult jaemüüjate juurdehindluse arvelt, aga Eesti turul on kummaline fenomen – mida rohkem poekett käivet kaotab, seda kallim reklaamikampaania tellitakse, mitte ei üritata oma kulusid kokku tõmmata. Iga väljaloositud auto maksavad kõik kliendid solidaarselt saia-leiva juurdehindlusega kinni. Praegu on keskmine juurdehindlus tõusnud kallimates kettides 30–40-protsendini, odavkettides on see märksa madalam,» ütles Lauring.

«Hindade näitlik külmutamine toimub üldjuhul nii, et võrreldakse kuu või aasta tagasi kehtinud tavahinda praeguse soodushinnaga. Näiteks kui suvehooaja kaup maksab sügisel poole vähem, siis näitab see ainult seda, kui palju kevadel juurde pandi. Tegelikult on see ju silmamoondus ja inimestele tahetakse jätta muljet, et kõik on hästi ja osta ikka muretult kallist kaupa edasi,» ütles Lauring.

A1000 Marketi juhi sõnul ootavad majandust ja tarbimist ees keerulised ajad ning inimesed peaksid üritama ebavajalikke kulutusi vältida. «Korralikuks tormiks peaks valmistuma ka jaeketid,» lisas ta.

Kommentaarid
Tagasi üles