Miljardeid eurosid kallinev Rail Baltic seisab silmitsi rahanappusega: seda summat pole võtta isegi Euroopa maksumaksja rahakotist (46)

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Mida kauem Rail Balticu ehitus venib, seda kallimaks see läheb.
Mida kauem Rail Balticu ehitus venib, seda kallimaks see läheb. Foto: www.railbaltic.info

Kuigi Rail Balticu põhitrassi esimeste lõikude ehitus Eestis algab järgmisel aastal, ähvardab megaprojekt kujuneda sedavõrd kalliks, et säärast raha pole võtta isegi Euroopa maksumaksja rahakotist.

Septembri alguses saabus Lätist teade, mis pani nii kliimaministeeriumi kui ka Rail Balticu Eesti üksuse inimesed pead vangutama. Lõunanaabrid andsid teada, et Lätit läbiva kiirraudtee ehitushanke parimaks hinnapakkumiseks kujunes 3,7 miljardit eurot. Seejuures ei sisaldanud pakkumine elektrifitseerimist, signalisatsioone, reisiterminale, kaubaterminale ega seni tehtud kulutusi. Läti Televisioon lõi kokku, et kui kõik muud kulud ka juurde liita, võib Läti osa Rail Balticust minna maksma kaheksa miljardit eurot.

Säärane hinnasilt tähendaks projekti neljakordset kallinemist. Viimane Rail Balticu hinnaprognoos pärineb konsultatsioonifirmalt Ernst & Young, mis hindas 2017. aastal valminud analüüsis projekti kogumaksumuseks 5,8 miljardit eurot, millest Läti osa pidanuks olema ligi kaks miljardit.

Kommentaarid (46)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles