Saunum kasvatas I poolaastal müügitulu ja vähendas pisut kahjumit

BNS
Copy
Saunumi tooted.
Saunumi tooted. Foto: Kais Tolmats

Saunum Group ASi müügitulu kasvas esimesel poolaastal mullusega võrreldes 86,9 protsenti, 1,9 miljoni euroni, ettevõtte kahjum vähenes sealjuures ligi neljandiku võrra, 501 800 eurole.

2023. aasta esimese poolaasta kahjumi suurus oli võrdlemisi ootuspärane, teatas Saunum börsile. Esimesse kvartalisse jäid suuremad kulutused seoses USA ja Kanada turule sisenemisega ning Austraalia turul äri laiendamisega, perioodi jäi mai- ja juunikuu koondamistasude väljamaksmine, samuti toimus hulgaliselt tegevusi seoses kaubamärgi uuendamise projektiga, mille lõpptähtajaks on planeeritud kolmanda kvartali lõpp.

Teises kvartalis tehtud juhatuse ja nõukogu otsused kulude kokkuhoiust ja 1. juulist kehtima hakanud seadmete hinnatõusust tulenev võit kajastub peamiselt 2023. aasta teises pooles. Aasta alguses sisendhinnad ja palgad küll tõusid, kuid teises kvartalis võis ettevõtte sõnul täheldada stabiliseerumist nii palgasurves kui tootmishindades. Saunumi eesmärk on jõuda aasta lõpuks vähemalt 1 euroga kasumisse.

Erinevatel olulistel Euroopa saunaturgudel on juhtkonna sõnul toimunud mitu kvartalit järjest langus. Klientide otsused on mõjutatud ebakindlusest, mida põhjustavad kõrge inflatsioon, võrdlemisi kõrged energiahinnad ja tarbijate reaaltasude vähenemine.

Kõige parimini kasvavad turud on Põhja-Ameerikas, kus viimaste andmete kohaselt on majandus jätkuvas kasvus. Saunasektori kasvukiirus on küll pisut pidurdunud, ent võrreldes Euroopa saunaturuga on tegemist siiski jätkuvalt jõudsalt kasvava turuga. Ka Aasias ja Okeaanias on erinevad saunaturud kasvuteel. Positiivset tuge kasvule pakuvad soodsad logistikakulud.

Tegur, mida aga lähitulevikus teatavaks riskiks saab pidada, on võrdlemisi tugev eurokurss. Tarneahela probleeme Saunum ette ei näe, seda enam, et Hiinast ja teistest Aasia riikidest seadmetesse komponente enam ei tarnita. Kõik koostekomponendid on tarnitud Euroopa ettevõtetelt.

Kui mullu olid suurimad väljakutsed metalli- ja tootmishindade olulised kõikumised, siis hetkel võib Saunumi hinnangul täheldada teatavat stabiliseerumist nii metalli kui tööjõukulude vallas.

2023. aasta esimese kuue kuu jooksul jätkas Saunum enda müügivõrgustiku kasvatamist, sõlmides olulisi edasimüügilepingud Ameerika Ühendriikides, Kanadas ja Austraalias. Saunumi tooted on müügil 28 riigis.

Tootearenduses sai valmis üle aasta arenduses olnud leiliruumisisene keriseautomaatika «Saunum Leil Plus» ja automaatne leiliviskamise süsteem «Saunum Autoleil.» Lisaks keriseautomaatikale on lõpusirgele jõudnud ka uue põlvkonna «Saunum Spa Sessioni» kerise arendamine koostöös Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse ja Kredexi Ühendasutusega.

Kasvu finantseerimiseks emiteeris Saunum 144 196 uut aktsiat, mis võeti täiendavalt avalikult kauplemisele Nasdaq Balticu alternatiivturul First North. Täiendava kapitali kaasamise kulu oli ligi 45 000 eurot. Lisaks soetas Saunum Group AS aktsionäride üldkoosoleku otsusega 100-protsendise osaluse arendusettevõttes Protoskoop OÜ.

30. juuni seisuga on konsolideerimisgrupis 33 töötajat, üks juhatuse liige ja viis nõukogu liiget. Tööjõukulud kokku ulatusid pisut üle 1 miljoni euro, mullu esimesel poolaastal olid ettevõtte tööjõukulud 661 400 eurot.

Saunumi konsolideerimisgrupp investeeris aruandeperioodil 1100 eurot materiaalsesse põhivarasse ja 419 800 eurot immateriaalsesse põhivarasse. Materiaalse põhivara investeering läks tööriistade soetamisse, immateriaalse põhivara objektideks olid ettevõtte toodete arenduskulud ja lisainvesteeringud.

Teisel poolaastal on Saunumi eksportturgudest fookuses Ameerika Ühendriigid, Kanada ja Skandinaavia. Tootearenduse poole pealt jõuab lõpule uue generatsiooni Saunum Spa Sessioni kerise turule toomine. Kolmanda kvartali alguses alustati Spa Sessioni kerise tootmisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles