Miks edukas Jobbatical kannapöörde tegi ja kurssi muutis?

CEO of Jobbatical Karoli Hindriks
Copy
Foto: Erlend Staub

Töötajate ümberasumisega tegelev Jobbatical sai tuntuks kui talendivärbamise platvorm, mis aitas maailmas ehitada järgmise põlvkonna Silicon Valley’sid ehk idufirmade piirkondi. Tänaseks on ettevõte kujundanud oma fookuse ümber ning muudab rahvusvaheliste ettevõtete jaoks uute töötajate bürokraatiarohke viisa- ja ümberasumisprotsessi tänu küberarule lihtsaks ja taskukohasemaks. Miks võeti ette pivot ja kuidas Jobbatical inimeste elu muudab, räägib ettevõtte asutaja ja juht Karoli Hindriks.

Foto: Erlend Staub

Jobbaticali loomise idee tuli Hindriksil enam kui 10 aastat tagasi, kui ta käis Californias Silicon Valleys suveülikoolis. „Hommikuti käisin mere ääres jooksmas ja tee viis mööda Ränioru Google’i kontorist. Jäin mõtlema, kuidas suudab üks koht nii vingeid ettevõtteid ehitada? Lähemalt uurides avastasin aga, et inimesed kolivad sinna maailma erinevatest otsadest ning koguni 74% sealsetest tarkvaraarendajatest olid mujal sündinud,” meenutab ta. „See pani mind mõtlema, et Tallinna, Helsingi või Hamburgi saaks ju muuta samasuguseks tõmbekohaks, kui leida tippspetsialistid, kes on nõus teise riiki kolima. Toona polnud veel Tallinnas nii ägedaid firmasid nagu Wise, Bolt ja teised.”

Nii sündiski kogukond, kes olid huvitatud töötamast idufirmades üle maailma. Jobbaticalist sai piiriülene värbamisettevõte, millele kogunes nelja aastaga ligi pool miljonit kasutajat. Platvormi kaudu värvati selle aja jooksul töötajaid 54 riigist 37 riiki ning ettevõte sai investoritelt 8 miljonit eurot. Kui toodet oli neli aastat ehitatud, tõdes Hindriks, et oldi küll edukad, aga puudu oli see „midagi”, mis oleks ettevõtte selgelt kasvama pannud. „Samas oli aga tekkinud klientidel, kes meie kaudu värbasid, mure: kuidas saada leitud inimene oma riiki, kuidas saada lihtsalt ja mugavalt korda nende riiki sisenemise paberid? Soovisime loomulikult oma kliente aidata ja hakkasime sellega tegelema. Algus oli konarlik ja töötasime sisuliselt Excelis, nii et õige pea mõistsime, et seda protsessi peab olema võimalik kaasaegsete nutikate tehnoloogiatega paremini teha. See õnnestus ja kliendid hakkasid paluma samasugust abi teistest kanalitest palgatavate töötajate puhul.”

Foto: Erlend Staub

Kuni neli aastat tagasi tuli otsustamise koht. Kaheksast miljonist oli alles kaks miljonit eurot ja selgus, et senine tegevus ehk värbamine oli võtnud 2019. aasta esimese kahe kvartaliga 93% ettevõtte kuludest, samal ajal kui 40% käibest tuli „põlve otsas kõrvalärist”. „Numbrid rääkisid enda eest. Me ei saanud niimoodi kahte tegevust tehes jätkata, sest nii tegime mõlemat asja poole vinnaga. Saatsime suvel oma poolele miljonile kasutajale teate, et teeme pivoti ja tänu sellele saame neid tulevikus rohkem aidata. Ja see otsus oli ainuõige,” ütleb Hindriks. „Õnneks olen enda ümber alati kogunud tugevaid inimesi ning meeskond, nõukogu ja nõustajad aitasid sellel suurte muutuste teekonnal väga palju. Kuigi koondama pidime kolmandiku senisest tiimist, elasid ka koondatud südamest meie käekäigule kaasa.”

Pivot on ärimaailma termin, mis tähendab ettevõtte strateegilise suuna muutmist. See tähendab, et ettevõte otsustab oma tegevusmudelit, tooteid või teenuseid radikaalselt muuta või kohandada, et vastata paremini muutuva turu tingimustele või klientide vajadustele.

Kas olla vitamiin või valuvaigisti?

Hindriksi sõnul on igal idufirma ehitajal valik, kas olla vitamiin või valuvaigisti. „Me kõik teame, et kui unustad vitamiini võtta, pole midagi hullu. Ja meie värbamisplatvorm oli nagu vitamiin. Aga immigratsiooni automatiseerimisega oleme nagu valuvaigisti, mille võtmine pole soovituslik, vaid hädavajalik – mõjutame väga suure hulga inimeste elusid ning muudame ettevõtete tööd palju lihtsamaks.”

Mida Jobbatical siis täpsemalt teeb? „Meie kliendiks on ettevõtted, kelle jaoks teeme bürokraatiarohke viisa- ja ümberasumisprotsessi tänu küberarule lihtsamaks ja taskukohasemaks, kasutades paberite täitmise asemel automatiseerimist. Töötaja paneb oma esmase info meie platvormile ning kõiki andmeid kasutatakse edasi automaatselt. Süsteem ütleb, kas ja mida on veel vaja ning kus ja millal peab inimene seoses ümberasumisega olema. See on lihtne, läbipaistev ja stressivaba - hoiame oma klientide jaoks kokku palju raha, aega ja närvirakke,” selgitab Hindriks.

Kui tegemist on uue töötajaga, võtab Jobbatical temaga tegelemise tööandjalt üle sellest hetkest, kui inimene on pakkumise vastu võtnud. „Kogume tema andmed kokku ja kasutame neid viisaavalduse, tööloa ja muude avalduse jaoks. Kui uus töötaja uude riiki jõuab, aitavad meie partnerid teda näiteks kinnisvara otsingul ning kindlustusega,” selgitab ta. „Oleme ümberasujate jaoks nagu nende digitaalne pass. Näeme, et vana, esimese maailmasõjaaegne passisüsteem on aegunud ning meie saame aidata inimeste ja majanduse jaoks ehitada uut süsteemi.”

Tutvu ja registreeri end Ettevõtlusnädalale ja vaata online konverentsi 03.10.

Copy
Tagasi üles