E, 25.09.2023

Transpordiamet: meie tee-ehituse raadamistasu kinni ei maksa

Võrklaev ähvardab eelnõu kooskõlastamata jätta
Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Facebook
Comments
Teedeehituses seisavad ees vaiksed ajad, aastane raadamismaht võib jääda 100–200 hektari kanti.
Teedeehituses seisavad ees vaiksed ajad, aastane raadamismaht võib jääda 100–200 hektari kanti. Foto: Arved Breidaks

Transpordiameti hinnangul ei muuda kliimaministeeriumi kavandatav raadamistasu teedeehitust kallimaks, kuna lisakulu peaks kinni maksma Riigimetsa Majandamise Keskus, mitte nemad ega ehitajad.

Kliimaministeeriumil on metsaraie vähendamise sildi all kavas kehtestada uus maks – raadamismaks. Kuna raadamine tähendab metsa raiumist muul otstarbel kui majandamiseks, puudutab see eeskätt kaht valdkonda: uusarendusi ja tee-ehitust.

Kui eraarendajate käest on riigil võimalik hakata teenima 4000–7000 eurot raadatud hektari kohta, siis teedeehituse pealt on riigikassasse lisatulu teenimise võimalused kasinad. «Kuna teedeehituses on raadamisega seotud töödel põhitellija riik, tähendab see riigi raha ühest taskust teise tõstmist,» kommenteeris ehitusettevõtte Trev-2 juht Sven Pertens. «Sisuliselt on see mustkunstitrikk, mis võimaldab riigil näidata investeeringuid teedesse tegelikest natuke suuremana,» lisas Pertens.

Facebook
Comments

Märksõnad

Tagasi üles