Wiera Naturali hüpe välismaale

Wiera Natural
Copy
Foto: Shutterstock

Luksusküünalde ja koduparfümeeria tootja Wiera Naturali ettevõtte lugu on kui õpikunäide sellest, kuidas liikuda edasi hoolimata igasugustest takistustest.

Enam kui 10 aastat tagasi Põlvamaal ühe omaniku töökaotusest alguse saanud ettevõte avas hiljuti kogu Euroopa mõistes innovaatilise küünlatehase ja panustab peaasjalikult ekspordile. „85 protsenti tööajast räägime me siin kõik inglise keeles,“ sõnab ettevõtte juht Merilin Alve.

Äri sai alguse juhuste kokkulangemisest – Merilini ema oli ennast pärast koondamist võtnud Töötukassas arvele ning et saada ettevõtluskoolistust, oli vaja kirjutada äriplaan. Merilin oli küünlamõtet kaua peas veeretanud ja selle idee peale kirjutaski tema ema äriplaani. Projekt sai töötukassast täisrahastuse ning algas küünlakoja rajamine Põlvamaale Viira külla. Algusest peale on suund mitte tavaliste, vaid puidust tahi ja omamoodi kargete põhjamaiste aroomidega luksusküünalde tootmise peale.

Õige kiiresti aga jäi talu kõrvalhoonesse rajatud ruum lootusetult kitsaks ning hakati ringi vaatama uue asupaiga järgi. See leiti Kambja vallas Tartumaal ja siin on kõik teistmoodi – ruumi lahedalt, tegutseb täiesti unikaalne küünlalabor ning tehas töötab 100-protsendiliselt päikeseenergial. Jätkusuutlik ja ringmajanduslik mõtlemine on Wieras väga hinnas – kasutusel on vaid naturaalne küünlavaha, pakendid on loodussõbralikud ning puidust küünlatahid valmivad Eesti mööblitööstuse puidujääkidest.

Lõhnamaagia

Muutunud ei ole mitte ainult ettevõtte asupaik, vaid ka olemus. Alve selgitab, et kui enne valmistati küünlaid ainult oma brändi tarbeks, siis nüüd toodetakse mahtu ja valmistatakse omamärgitooteid (private label) välisklientidele. Asi on kasvanud ka küünaldest kaugemale, sest valmistatakse ruumilõhnastajaid ja sisuliselt luuakse klientidele lõhnaelamusi. „Lõhn on huvitav asi, mis muudab inimese tundeid ja mõtteid hetkega. Järjest enam saavad kodusisustust müüvad tootjad sellest aru ning nad ei paku enam lihtsalt ilusaid mööbliesemeid, vaid ka nendega kaasas käivaid häid lõhnu,“ selgitab Alve. „Meie aitame neile parfüümid välja töötada või lihtsalt valida olemasolevatest valikutest. Kusjuures me ei müü masstoodangu parfüüme, vaid Premiumi ja luksusklassi lõhnasid.“

Alve sõnul on kõige populaarsemad erinevad tsitruseliste lõhnad, kuid hästi meeldivad ka sensuaalsed, veidi puidusemad lõhnad. Enamik ehk lausa 85 protsenti Wiera toodangust läheb eksporti, sest eestlased Alve sõnul oma kodu eriti ei lõhnasta. „Eesti kaubandus sisaldab kodulõhnade osas peaasjalikult masstoodangut ja takistuseks on hind – eestlased on väga hinnatundlikud,“ sõnab ta.

Kliendid on Euroopas

Wiera kliendid asuvad Saksamaal, Hollandis, Taanis ja Skandinaavias ning Alve sõnul on pärast Euroopa selgeks saamist kindlasti plaan edasi liikuda ka Aasia ja USA turgudele. Ta tunnistab, et Skandinaavias on praegu keerulised ajad ja sealgi on inimeste rahakotid jäänud tunduvalt õhemaks. „Väikeettevõtjana oleme me harjunud pidevalt raskustega rinda pistma. Koroonakriis lõi meid väga valusasti, samuti energiakriis, hinnaralli. Peab olema väga paindlik, et selle kõigega hakkama saada ja tööd tuleb teha tunduvalt rohkem kui varem. On ka näha, et varasemast olulisem on turgude õige valik – sa ei saa tegeleda 1-2 turuga ja loota, et veab välja,“ räägib Alve. „Meie alal ma ei näe muud võimalust kui välisturud. Isegi Eesti oma jaekettides sees olemine on väga raske, kuna tingimused on tootjale ebasobilikud.“

Hoolimata kõigest aga on Wieras hetkel käimas suur arenguhüpe järgmisele tasandile. Alve ennustab tänavuseks käibekasvu ca 2,5 korda ja seda just laienenud eksporttegevusest. „Meil lihtsalt ei olnud varem ruumi tootmiseks, kauba ladustamiseks ja laborgi tegutses nö põlve otsas. Nüüd on kõik tingimused „uueks hingamiseks“ olemas,“ rõõmustab ta.

Tutvu ja registreeri end Ettevõtlusnädalale ja vaata online konverentsi 03.10.

Copy
Tagasi üles